Meross lanserar ny temperatur och luftfuktighetssensor

Från sajten:
image

Meross lanserar en ny sensor med fysiska knappar som även kan styra exempelvis belysning. En lite mer funktionell sensor med andra ord jämfört med andra.

Kinesiska företaget Meross som förser våra hem med smarta prylar har en ny sensor på gång. Nya Meross Smart Temperature and Humidity Sensor MS130HHK har en större 3,7″ display som visar flera olika värden samtidigt samt datum och tid. Utöver att mäta temperatur och luftfuktighet mäts även ljusstyrka. Upptill finns två fysiska knappar som kan ges olika funktioner via Meross Home-appen. Bland annat kan belysning och andra Meross-prylar styras via sensorns knappar vilket ju är ganska smart.

Den är kompatibel med Apple Home, Google Home, Amazon Alexa och Samsung SmartThings. Sensorn kan köpas som separat enhet eller tillsammans med den nödvändiga hubben om en sådan inte redan finns. Batteritiden uppges räcka upp till 3 år och den använder vanliga AA-batterier.

Rekommenderat pris för Meross Smart Temperature and Humidity Sensor, MS130HHK är just nu 297 kronor vid förköp direkt från Meross hemsida. Leverans väntas ske i mitten av juli månad.

Källa: HomeKits

Jag klippte en, 10% Teknikveckan rabatt & fraktfritt. 274:-SEK men sen kan det ju tillkomma tull & moms.

3 gillningar

Om man har Hub för Home redan behöver man ingen hub va?

Hubben ingår ju i paketet. I mitt fall ska jag bara ha den i mitt rum så den behöver inte vara i homekit. Jag har en Eve idag med en display som knappt går att läsa av, vet inte vad det tänkte på. Jag kanske fick tag på en Stevie Wonder edition. :joy::joy:

Den var billigare utan. :moneybag::moneybag::moneybag:

Men då får du ju inte strömadapter heller och med batterier blir det ju en högre totalkostnad. Så snålspara blir man inte rik på då det är billigare med en hubb i byrålådan. :joy::joy:

Eller sparar du till tågbiljetten? :joy::joy:

Det såg jag faktiskt inte, det är klart man ska ha en hub..:sweat_smile:

Tänkte väl det. :joy: Glöm inte kryssa i EU adapter så vi slipper leta upp en billig konverterare till dig. :joy::joy:

1 gillning