Meross börjar sälja Matter-kompatibelt grenuttag

Från sajten:
image

Är du inne på Matter men tycker att det börjar se lite trångt ut bland de smarta plogarna? Ta då en titt på det nya Matter-kompatibla grenuttaget från Meross.

Kinesiska Meross börjar ta upp förhandsbeställningar på sitt nya grenuttag som har stöd för Matter. Grenuttaget har plats för fyra vanliga stickkontakter samt två USB-A och två USB-C. Nya Meross Matter Smart Fast Charging Power Strip MSP844 ser ut att vara det första grenuttaget för flera enheter, på marknaden med stöd för Matter.

Totalt klarar grenuttaget 3 680 W och de två USB-A uttagen levererar 18 Watt medan USB-C fixar 30 Watt. Anslutning sker via Wi-Fi så inget behov av en extra hub eller gateway krävs (Matter over Wi-Fi). Det finns en fysisk knapp på grenuttaget för att stänga av alla anslutna enheter på en gång. Via appen går det att kontrollera Schuko-kontakterna separat och USB-uttagen som en grupp.

Rekommenderat pris för Meross Matter Smart Fast Charging Power Strip MSP844 är 384 kronor (ordinarie pris 640 kronor) via deras egna webbshop. Dessvärre ser det ut som att de 200 enheterna redan sålts slut men det kan vara en idé att hålla ögonen öppna och se om fler börjar säljas inom kort. Leverans beräknas starta den 31 juli.

Källa: HomeKits

1 gillning

Synd man missade det erbjudandet, för dubbla priset är den inte lika intressant. Jag har inga prylar från Meross, ni som har det, vad har ni för erfarenhet av märket? Är det något att satsa på?

Har en del grejer från Meross. Plugar, lightstrip och grenuttag och dom funkar bra. Behöver heller ingen hubb vilket är skönt.

Stör mig på att det fortfarande säljs grenuttag och laddare med USB-A. Ge mig fyra USB-C i stället. Jag har fasat ut USB-A ur mitt liv.

2 gillningar

Funkar kanon, har 2 grendosor utomhus från Meross.

Jag tycker också det är extremt märkligt att de flesta produkter fortfarande har USB-A. Jag kan förstå lågprisgrejer från Kina men att Anker, Belkin et al håller fast vid USB-A är obegripligt.

1 gillning

Just den utomhus som funkar med Apple Homekit har jag tittat på tidigare. Det är den enda uttaget för utomhusbruk som jag hittat som stödjer Homekit. Finns det andra?
Tänker att det kommer lösa sig med Matter framöver.

Håller helt med. Hur kan inte grendosor med USB-A vara en utgående produkt?

1 gillning

Mina merodsgrejer fungerar som de ska