Mercedes tar hjälp av Linkin Park med att ta fram ”motorljud”

Från sajten:
https://teknikveckan.com/bilar/mercedes-tar-hjalp-av-linkin-park-med-att-ta-fram-motorljud/




Det finns ett relativt nytt EU-direktiv som säger att alla nya elbilar och även hybridbilar måste ha någon form av ”motorljud” och Mercedes har valt att ta hjälp av rockbandet Linkin Park.

Ljudet som tas fram kommer att användas till bolagets kommande elbilar och om vi får se en kommande Merca brumma runt och tralla på ”In the End”, eller kanske ”Crawling” återstår att se.

Via Reuters

Bild GTsprit

1 gillning

Lägg ner!:-1:t3:

2 gillningar

Käbbel.

1 gillning

Glad över att bo i ett land som inte är med i EU. :norway:

1 gillning

Kan ju bli nice ju!

Det är bara käbbel!

Det är ju en av dom stora fördelarna med en elbil att den är tyst.

2 gillningar

Som jag har förstått det kommer det inte höras i kupén utan bara utåt!

Att minska buller av bilar måste ju vara en väldig fördel både i stadstrafik och övrigt. Det är ju bara en vanesak att elbilar inte hörs lika bra.

Det är ju främst för gående så dom här om en bil kommer :slight_smile:

Här i Norge har det hänt ett flertal gånger att Teslorna smugit sig på innan man hört dem. Jag tycker dock det är fränt med ”stealth”. :grin: Jag är självklart enig till att folk inte bör skadas på grund av alltför tysta fordon. Det finns trots allt folk med betydligt sämre hörsel än sig själv.

1 gillning

Du föredrar momspåslag framför Linkin Park alltså!

Haha! Lika jävligt det. :stuck_out_tongue:

Är ju bara tyst när man kör på en parkering. Ute på väg så för en elbil lika mycket väsen som en genomsnittlig fossilbil då det är däcken som låter.

Så är det absolut! Välkommen till forumet!

Vääääälkommem till forumet!

De här e ju as coolt!

När det kommer till Mercedes blev jag lite kär i denna:

Jag är inte alls mycket för nya bilar annars. Gillar dock dom nya Dodge Challenger också.

1 gillning

Såg denna när jag var ute och gick:

Inte så ofta man ser dom nuförtiden! Ganska fina!

Börjar bli många: