Mer pommes frites till folket med Xiaomis nya airfryer

Från sajten:
image

De smarta produkterna för hemmets kök blir fler och fler. Xiaomi har nu lanserat en större modell av sin populära luftfritös som nu rymmer 6,5 liter.

Kinesiska företaget Xiaomi fortsätter sin resa att göra våra köksprodukter smartare. Nu har de lanserat en större modell av sin uppkopplade luftfritös – Xiaomi Smart Air Fryer 6.5L.

Den nya, större versionen har en uppgraderad cirkulär luftkanal som förbättrar luftcirkulationen och luftflödet. Med 6,5 liters kapacitet går det nu att tillaga mer och större portioner åt familjen. Det finns också en avfettningsfunktion som gör det hela lite hälsosammare.

Xiaomi Smart Air Fryer 6.5L-EU kan anslutas till Xiaomi Home-appen för att kontrolleras på distans men också för att få tillgång till recept. Den kan också styras med rösten då stöd finns för Google Home.

Rekommenderat pris för Xiaomi Smart Air Fryer 6.5L-EU är just nu 1 499 kronor via Mistore (länk nedan).

Källa: Mistore

Ett par år sedan som alla i Bubblan skulle ha en airfryer. Nu är det ingen som är intresserad.

Nä alla har väl en. :joy:

Alla utom @Stefan_Sandstrom.

1 gillning

Mitt hem är fortfarande utan. Jag startar varmluftsugnen varje dag och sköter om mina klyftpotatisar helt manuellt genom att sätt igång en timer och vända formen i halvlek.

3 gillningar

Jag använder min Philips Airfryer XXL oftast flera gånger i veckan. Skulle den gå sönder skulle denna kunna vara ett alternativ. Dock funderar jag på om det verkligen är någon mening med app och/eller google assistant till såna typer av apparater.

Använder aldrig appen eller några andrs finesser faktiskt :sweat_smile:

Philips variant har ett helt batteri med olika program för olika saker, dessutom nån smart funktion att den själv ska känna av när maten är färdig. Har nog aldrig använt några såna funktioner, oftast ställer jag bara in den temperatur jag vill ha, kör på en timmes timer, tar ut och kollar och skakar om mellan varven och manuellt stänger av när jag anser det jag lagar vara klart.

Jag kör faktiskt programmet som min har på pommes varje gång, väljer om det är halv eller full korg och sen går jag och gör annat tills den piper till och man ska skaka. Blir perfekt resultat varje gång så programmen som är inbyggda diggar jag!

1 gillning

Den får firmware-uppdateringar ibland genom appen (oklart vad de fixat till med dem).

1 gillning

Högst oklart. En Airfryer torde ju bara ha en primär funktion, dvs att fritera mat. Borde ju vara den effekten som motorn är på sen dag ett så svårt att se vad firmware uppdateringar skulle fixa. Misstänker att det har att göra med dess smarta funktioner?

Möjligtvis att den lagt till fler förinställda program för olika maträtter.

1 gillning

Våran gick sönder och har inte skaffat någon ny. Skönt att slippa en stor bökig pryl i köket. Airfryer funktionen i den nya ugnen är bra nog.

2 gillningar

Hur funkar det i ugnen om en sådan har inbygd Airfryer? Måste du värma upp ugnen som vanligt först eller kastar du in allt när den är kall och sedan kommer den upp i temp direkt? Det tycker jag är den absolut största fördelen med en Airfryer att det går så jävla fort.

Tar ungefär en minut för ugnen att bli varm sedan in med ett speciellt galler på plåten så luften cirkulerar. Kan ta ett kort när jag kommer hem senare hur det ser ut.

Sjukt imponerad av hur snabbt nya ugnar får upp värmen. Tar ungefär 1-2 minuter att komma upp i värme beroende på gradantal.

Då förstår jag dig helt, låter ju svinnice ju, ja gör gärna det =)

Min flyttade från en hylla hos oss till en hylla hos @xms67

2 gillningar

Stefaaaaaaaaaaan!!

Vince Vaughn Party GIF

1 gillning

Hörde att @xms67 faktiskt använt den en gång nyligen.

7 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Bubblanträff i Stockholm 16 mars