Melodifestivalen 2021

Nu startar plågan, har lovat barnbarna att vi ska kolla Mellon. :joy::joy:

1 gillning

Nuuuuu kör viiiiii! Är alla bänkade med chips och Champis?

1 gillning

Synar mellon och höjer med ljudet av det nya Super Mario legot grabben fick idag, ljuv musik för öronen just nu! :joy:

2 gillningar

Efter Mellon avslutar man starkt.

5 gillningar

Kollar du på Mello?:grimacing:

1 gillning

Alla kolla på Mellon men få vågar säga det :wink:

2 gillningar

Du får tro det så det känns bättre. :joy:

3 gillningar

Normalt inte men barnbarnet ville ju se det så jag fick offra mig. Och jag blev inte besviken över att jag stått över många tidigare år. Har två Mello minnen, 1974 när ABBA vann var jag 12 år och hade kört moppe hela dagen för första gången på en liten ö utanför Karlskrona. Det var ju ett bra minne. Året därpå 1975 var det Svenne & Lotta med Bang a boomerang och då tog jag min första fylla. Vi rensade polarens föräldrars barskåp, drack allt möjligt men mest konjak vill jag minnas. Blev hemburen av far och spydde som en kalv till tonerna av Svenne & Lotta, efter det slutade jag både med Mellon och konjak. :joy::joy::joy::joy:

7 gillningar

Mellon har ju blivit värre än shl.
Kunde titta på det när det var en tävling och minnas det med värme då hela familjen samlades. Men nu är det ju fler deltävlingar, andra chansen osv än det är matcher i SHL

1 gillning

Gav upp när Pontare vann, 2000 eller när det var, sen kom allt larv med deltävlingar.

1 gillning

Jag gillar egentligen Mellin. Men de senaste åren har vi i tre sett deltävlingarna. Tycker det är för låg kvalitet.

Jag väntar till finalen med att titta på den svenska tävlingen. Eurovision missar jag aldrig.

Överlevnadsdryck under Mello.

7 gillningar

”Mellosuccén Lillasyster rockar fett” står det i nederkant på TV4 Nyhetsmorgon just nu. Uttrycket ”rockar fett” har aldrig gjort mig sugen på att lyssna på ett band, snarare tvärtom.

1 gillning

Otroligt mycket medhåll!

1 gillning

Mello!!!

Nu mello och chips :man_dancing:

3 gillningar

Barn & Mello ledig som snart ger sig på sötpotatisen. :joy::joy:

2 gillningar

Ser mest fram emot mellanakten med Grotesco.

Tommy :heart:

1 gillning