Mellandagsrea 2020 - diskussion

Diskussionstråd för mellandagsrean 2020.
Diskutera mellandagsrean, efterlys erbjudanden osv.
Lista på erbjudanden i tipstråden.

Själv söker jag efter en 5- eller 8-portars switch med POE för 300 resp 500 kr.

Mellandagsrea 2020 - tipstråd

1 gillning

. Var inte den inställd?

2 gillningar

Inte om man handlar hemifrån.

2 gillningar

…och inte IRL heller, om man frågar Handels. Jisses…

Handeln om några har väl tagit bra ansvar - dessutom är det alltid lika ironiskt när det står ”Max 60 personer” i butiker där det sällan är mer än 3 samtidigt ändå.

Jaså? Hur menar du då?

I de större butiker jag har tvingats besöka senaste tiden har det varit massvis med folk och självklart inget butiken i sig brydde sig om.

Då kan man säga att du är en del av problemet :slight_smile:

4 gillningar

Jag höll på att vara ett av problemen häromdagen men vände vid ingången när jag tittade in… :smiley:
Det där internettet är himla bra verktyg att köpa via. :wink:

3 gillningar

Ja tänk vad ungdomarna hittar på!

Inget att oroa sig för. Bara en fluga det där

På något sätt hade jag förväntat mig ett rim där, DET SPÅRAR (så det blir tårar)

Ånej! Vad har jag skapat för bild av mig själv :astonished:

“I Nästa LEGO-master - deltagarna skall skapa hemlig bas till sin superhjälte. Välj mellan Criber the rimmer och fem andra”

Ruggigt likt Jack the ripper :sweat_smile:

Han borde hetat Jack the Tripper så hade de inte haft de problemen!

Är du i Göteborg nu?

Han andas Göteborg i sin Polestar.

Nej, jag gjorde som @katho och vände i dörren.

Du svarade inte på frågan.

2 gillningar

Jo, det gjorde jag faktiskt. Lappar, avståndsmarkeringar och plexiglas får sägas vara generellt i handeln. Det finns naturligtvis undantag och då får man använda sin konsumentmakt till att helt enkelt inte handla där.

2 gillningar

Under hela Corona epedemin så har det dykt upp folk som gnällt på andra, detta genom att de i praktiken har varit på samma plats som alla andra, de tar oftast en bild och postar på sina socialamedier, där de förfäras över att andra är ute.

Det blir på något sätt tragiskt-komiskt över det hela, sen har de alltid någon kommentar att de minsann inte gick in på <sätt in vad det nu gäller>. Ingenstans reflekterar de över att de själva var ute.

Låt vuxna människor själva avgöra vad de vill utsätta sig för, de bryter inte mot några lagar, samtidigt så kan en nysning sprida viruset ett antal tiotals meter, så att inte gå in på stället gör er inte osmittbara.