Med APT4 Magnetic II slipper du använda P-skivan

Yep, som regel.

Det är ju framförallt det som ersätts i mindre kommuner av P-skiva.

Mindre kommuner. Hela Stockholm har ju typ det. Förutom innerstan som det kostar en förmögenhet att parkera.

1 gillning

Stockholm har nog taxa på all gatumark/kvartersmark medan vad som gäller för tomtmark är ju upp till tomtägaren.

Ja, här används parkeringssnurran friskt.

De allmänna parkeringarna i Stockholm stad är ju faktiskt billiga. Dessutom helt gratis på kvällar, helger och röda dagar. Stor skillnad mot kranskommunerna. I Solna är till exempel hela kommunen avgiftsbelagd dygnet runt och dessutom till högre avgifter. Men du har rätt i att de ”privata” parkeringarna är snordyra. P-husen är ju rena rånen. De tar ju dessutom betalt per kvart…

1 gillning

Känns som de mer och mer går mot att använda parkeringsappar. Iaf där jag brukar åka med bil. Dvs på västkusten och upp till Jämtland.

Det har ju onekligen underlättat i och med att man inte behöver investera i automater och en serviceorganisation för det.

Fast skulle den bli uppkopplad hade priset säkert varit annorlunda och krävt mer från utvecklarna. Tror nog att just enkelheten är dess främsta fördel.

Givetvis men den kommer säkert i någon form då folk är förslagna när det gäller att fuska.

Sådana här automatiska p-skivor har funnits i flera år så uppkoppling hade varit ett sätt att vara lite unik.

1 gillning

Det enda jag skulle vilja ändra är att den piper när batteriet håller på att ta slut. Eller att varningslampan verkligen syns.

Jag hörde det av min son som glömde skivan och fick 900kr i böter