Maxa lagringen i Playstation 5

Från sajten:

Det är inte supermånga spel som får plats på disken i PlayStation 5 men det går faktiskt att göra något åt det.

PlayStation 5 är en fantastisk spelkonsol och spelen som släpps är både vackra och många av dem väldigt stora. Vissa spel kan ta över 100 gigabyte av utrymmet och att ta bort och installera om spel stup i kvarten är inte superkul.

Som tur är så finns det en lösning, den är inte så billig men tid är också pengar som man brukar säga. Allt som behövs för att få mer minne är en M2 SSD-disk med kylfläns och en skruvmejsel. I videon ovan går vi igenom hur man petar in en disk till och är du intresserad av vilken disk vi köpte så kan du ta en titt här.

2 gillningar

Bra guide för de som inte vet hur man går till väga :slight_smile:

1 gillning

Hur stor är den från början?

825gb

Ok, då förstår jag varför :slight_smile:

1 gillning

Det går extremt fort att fylla lagringen. Jag installerade en 2TB och den är redan full efter ca nio månader :sweat_smile:

1 gillning

Jag har en 2tb från WB som extra intern och en 4TB Samsung T7 SSD för mina PS4a-spel.
Spel tar en massa plats....

2 gillningar

Jag skulle aldrig orka avinstallera och installera spelen, speciellt inte dom som jag verkligen gillar att spela.

Lagring ska man aldrig snåla med!

1 gillning

Går det inte ha extern lagring?

Alla frågor besvaras i videon för dem som inte kollat :wink:

1 gillning

Hade det inte varit enklare att svara ja eller nej? :wink:

Svaret är både ja och nej :wink:

Så klart, men vill ju få views :wink: Svaret är ja!

För att förtydliga, du kan ha extern lagring men inte för ps5 spel som du ska spela.

Ah, ok då fattar jag :slight_smile:

Tycker det skulle vara smutt om spelen kunde lagras på en stor extern HDD, och sedan när man väljer att spela ett av spelen så laddas det över till interna SSD:n. Poäng etc ska sen natuligtvis laddas tillbaka över till HDD:n när man avslutar spelet.

Blir nog en rätt slö process då många spel är på över 100gb :sweat_smile:

Du kan lagra PS5 spelen på en stor långsam extern, sen kopiera över när man ska spela.
Beror på vilken uppkoppling du har om det är värt att göra så.

100GB är väl inget om det är TB4, och även utan TB4 kan man ju starta och och sen hämta något från köket :wink: