Max testar linjära kanaler i sin streamingtjänst

Från sajten:
image

Streaming är fantastiskt på många sätt – man kan själv välja vad man vill se och när man vill se det. Men några av jättarna verkar tro att linjär tv är på väg tillbaka.

Max har nu startat ett test där utvalda användare har fått en ny sektion i Max-appen där de kan titta på HBO-kanaler som visar material dygnet runt. Det finns flera olika kanaler att välja mellan, som HBO Comedy, HBO Signature, HBO Zone, HBO och HBO 2. För närvarande är det bara vissa användare i USA som har tillgång till kanalerna, och om detta kommer att lanseras globalt återstår att se.

Varför man skulle vilja ha kanaler med innehåll som redan finns på plattformen är lite oklart, men vem vet – kanske är vi på väg tillbaka till klassiskt linjärt tv-tittande?

Via: The Verge

Det är något med att hoppa in mitt i en risig rulle, se nyheterna 19:30 och sappa planlöst.

Jag har nog inte zappat på över 13 år nu faktiskt. Kan inte ens se linjär tv hemma, boxen som vi fick när vi flyttade in för 13 år sedan i nyproduktionen står fortfarande kvar i förrådet haha.

3 gillningar

Att sitta med en risig box eller antennkabeln i tv är påväg bort. Allt går mot over-the-top tv dvs linjär-tv som streamas. Men jag håller med, hade inte köpt linjär-tv idag om det inte ingick i bredbandet.

När man ligger hemma och är sjuk och egentligen inte orkar titta på något kan det vara rätt skönt med något som bara spelar på, utan att man behöver göra något. Råkar man få se något intressant får man väl leta upp det i efterhand och kolla ordentligt.

Detsamma gäller nog en del väntrum, gruppboenden eller liknande, där personalen vill sätta på något men inte vill behöva engagera sig i vad som spelas.