Max släpper teaser för andra säsongen av ”The Last of Us"

Från sajten:

Max har äntligen släppt en första teaser för den kommande säsongen av “The Last of Us,” som har premiär någon gång under nästa år.

Filmadaptioner av spel brukar sällan bli någon vidare succé, men “The Last of Us” blev större än vad Max nog hade kunnat ana. När säsongen var över, blev den den mest sedda debutsäsongen av en serie någonsin för Max. Den andra säsongen utspelar sig fem år efter händelserna i första säsongen, och Joel och Ellies förflutna kommer ikapp dem – vilket skapar allt annat än bra stämning mellan dem.

I rollerna ser vi återigen Pedro Pascal som Joel, Bella Ramsey som Ellie och Gabriel Luna som Tommy. Exakt när under 2025 seriens andra säsong har premiär återstår att se, men vi hoppas att vi inte behöver vänta allt för länge.

3 gillningar

ooooooooo ja!

det här blir bra.

Nja, hoppas det inte ballar ur som säsong 1 gjorde med avsnitt som inte tillför något. Tänker på relations avsnittet mellan de två männen.

Var ju ett av de bästa avsnitten i första säsongen tycker jag.

2 gillningar

Absolut, det var ett gripande drama fast passade ju inte riktigt in. Satt och väntade på nåt mer skulle hända fast, kändes lite va var vad det där när de slutade att de tog livet av sig.

Det avsnitten är ju ett av TV-historiens bästa avsnitt. Alla kategorier!

4 gillningar

Poängen kan väl mycket väl tolkas som att världen som presenteras i Last of us är väldigt mörk och dyster, så då kan det vara bra med ett avsnitt som viker av och visa oss nått vackert innan eländet verkligen sätter igång.
Sedan tycker jag inte att alla avsnitt i en tv-serie behöver följa huvudhistorien, så länge de känslomässiga teman är kvar och jag tycker nog att avsnitt 3 spelar väldigt väl på seriens tema med kärlek, förlust och hur vi ser ut på världen från våra egna perspektiv (eller öppna fönster om man som serien och spelen vill vara lite mer on the nose).

3 gillningar

Nu kommer dottern bli glad :slight_smile:

Det avbrottet visade på fingertoppskänsla från regissören.
Avsteg från spelets story.
I spelet antyds det bara något om deras relation men den ene av dem är redan död.

Det visade att även vi nördar som kan spelet utan och innan kunde få överraskningar

Ser fram mot "Left Behind-avsnitett"

1 gillning