Max lanserar nya burgare och drycker

Från sajten:
image

Max ökar på sitt sortiment med nya burgare, smoothies och en ordentlig efterrätt i form av en Sundae Deluxe i våffla.

Grand Deluxe Spicy Avocado är en burgare som har två olika ostar, jalapenõs, lök, dressing, sallad och så klart avokado. Precis som de flesta av deras hamburgare så går de att få med bland annat kött eller kyckling. Nästa nyhet är deras smoothies som finns i smakerna jordgubb, banan och blåbär, mango och passion samt avokado och sist en smoothie baserad på avokado, spenat och mango.

Vill du inte vara så nyttig så kan du även frossa i deras nya Sundae Deluxe-glassar som serveras i våffla och finns med smakerna jordgubb, choklad och karamell.

Via Pressmeddelande

Max har restauranger i Mellanöstern, men inte i Gällivare där det startade på 1960-talet som X-grillen. Lite dålig stil.

Kanske finns en anledning till det.

tänker du på den i KSA?. Den finns väl inte kvar?

Niiiice!

Tvi vale!

På tal om Max, för den som bor nära Odenplan kan jag starkt rekommendera ett besök eftersom man kan bli serverad av en robot! Vi var där igår, och 3-åriga grabben älskade det.

2 gillningar

Händer att man går på Max ibland. Men de gör hamburgarna i en slags rullgrill numera på ett slags transportband ungefär. Blir lätt för torrt. Max tyckte jag var bäst när de stekte burgarna på ett vanligt sätt. De har blivit lite för stora och rationella…

MAX för 15-20 år sen med deras Ultimate Cheese Burgare, pommes och 4 stycken cheesedip. :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
Gillade även deras Hallumoi börjare innan jag flytta.

Håller fortfarande MAX högt i Sverige, men har bara provat 1-2 burgare på senaste 6 åren. Så kanske har ändrats. Vi titta på att komma till Sverige i Juli, om det blir av så blir det garanterat en burgare eller 2 samt några kebabpizzor!

1 gillning

Max har gått ner sig totalt, tyvärr.

Blir alltid lika besviken när jag äter på Max :frowning: :roll_eyes:

Max sallader är de bästa!

1 gillning

Säger ju en del när Max är en hamburgerkedja…

1 gillning

Deras veggoutbud är riktigt bra.

Från sajten:
image

I Sverige så är nog Bearnaisesåsen en av de mest populära såserna och det fungerar ju fint till både pizza, kött och pommes så att smeta på lite på en hamburgare kan ju inte bli annat än succé?

Max visar idag upp sin senaste hamburgare Chili BBQ Bearnaise som är en rökig burgare som får sig ett härligt lager av chilibea tillsammans med cheddarost, pickles och isbergssallad. Som alltid med Max så släpper de ett alternativ av sina burgare som fungerar för alla så den går att få med nötkött, kyckling, Plant Beef eller Grilloumi.

Jag personligen älskar såser, bea framför allt men även BBQ-sås, och när man kombinerar dessa så blir det kärlek på riktigt. Jag älskar den nya burgaren som våra kockar Jonas och Linus tagit fram, en burgare helt i min smak! Jag är otroligt stolt över att MAX ständigt hittar nya smakkombinationer. Vi är alltid intresserade och lyhörda för vad våra gäster vill ha samtidigt som vi vill testa nytt och vara innovativa och vi ser en stor efterfrågan av fler smakalternativ, berättar Christoffer Bergfors, vice koncernchef på MAX.

Till den nya burgaren har de lanserat Chili Bearnaise Fries som serveras i en kartong som sedan toppas med chilibea, smält cheddar, picklad rödlök och jalapeños. Burgaren dyker upp på restaurangerna med start idag den 20 oktober och ni som blev kära i lyxshaken hjorton och Banana Split kan fortsätta köpa dem för de kommer stanna kvar på menyn ett par månader till.

Via pressmeddelande

2 gillningar

Dra mig sidledes i ett oljefat. Det här kan ju till och med få mig att gå från sallad till burgare.

Bästa någonsin!

Ja men titt!

2 gillningar

Bara köp! Sedan kan du titta på min video i bilen medans du äter så slår du två matrester i en smäll så att säga.

1 gillning

Här äts inte i någon bil. :joy:
Men blir nog att köpa ett par.

1 gillning

Nu är det nära.

2 gillningar