Marques Brownlee säger sitt om Galaxy Ring

Från sajten:

Att få ut information och följa sin hälsa och kondition blir allt vanligare via smarta klockor, armband och nu även via fingret med Samsung Galaxy Ring. MKBHD har testat ringen ett tag och delar med sig av sina åsikter.

Ringen är fullpackad med allt från batteri, sensorer och smart teknik som ska avläsa din hälsa och hur du rör dig. Det kanske mest bekväma är att den har en batteritid på sju dagar och faktiskt ser ut som en vanlig ring, i alla fall på de flesta fingrar. Apropå fingrar så rekommenderar Samsung att den placeras på pekfingret för bästa mätresultat. I videon säger Marques att ringen verkar ha en hel del barnsjukdomar. Han använde ringen parallellt med sin Apple Watch Ultra och kunde konstatera att Galaxy Ring registrerade för många steg och att vissa saker inte registrerades alls. Vid ett tillfälle tog han även av sig ringen, men den fortsatte ändå att mäta hans puls, vilket inte borde vara möjligt.

På det stora hela så verkar han gilla konceptet men det faller lite platt när den inte mäter korrekt och sedan även “kan” mäta pulsen trots att ringen inte sitter på fingret.

Kass att sälja ett "sizing kit" för 10 dollar som enda alternativ.
Hade gärna sett att den filen släppts som en Step eller liknande att köra ut i 3D-printern för att testa storleken. Vad har man annars kitet till sen?

Jag kan också gillar konceptet efter att ha skippat min Apple Watch, men det faller kanske lite på att den inte mäter rätt (och att man ska ha en Samsung Galaxy :dizzy_face:), men egentligen är väl det viktigaste att den mäter konsekvent så man kan jämföra med sig själv. Någon som har en annan Smart Ring, Oura etc?

Tycker sizing kit är smart, speciellt som man får tillbaka de $10 när man köper ringen. Sen håller jag med om att dom kunde släppa det till 3D-printer också, men alla har ju inte tillgång till en printer.