Mario firas storslaget med massvis av nyheter

Från sajten:
image

Nintendo har bjudit på en hel del nyheter via en Nintendo Direct-video dedikerad till den italienska rörmokaren Marios ära – som fyller 35 år idag.

Firandet har fortgått ett tag och vi har sett samarbeten med LEGO och flera andra bolag senaste tiden. Idag bjuder Nintendo på ordentligt med Mario-relaterade nyheter. Det blir en samling av 3D-spel i Super Mario 3D All Stars där vi för första gången kan spela Super Mario 64, Super Mario Sunshine och Super Mario Galaxy på Nintendo Switch – remastrat i högre upplösning och anpassad för modern skärm. Spelet kommer släppas 18 september och vara begränsat i fysisk upplaga samt bara finnas tillgängligt i onlinebutiken till mars 2021.

Redan idag får vi det Super Mario All Stars som vi sett tidigare med Super Mario Bros ett, två och tre samt The Lost Levels i en uppdaterad 16-bitarsversion som nu går att ladda ned i Nintendos e-shop.

Vi får dessutom en uppdaterad version av Super Mario Bros – Super Mario Bros. 35. Där vi kan spela upp till 35 personer online, där varje dödad karaktär i spelet förflyttas över till dina motståndares skärmar och den som håller sig vid liv längst vinner omgången. Spelet blir exklusivt för Switch och finns att ladda ned från och med 1 oktober.

Super Mario 3D World kommer också till Switch vilket tidigare lanserats till Wii U, nu med uppdaterad grafik och ska ge samma trevliga flerspelarläge som tidigare version men på varsin skärm. Switch-versionen innehåller också ett tillägg som heter Bowser´s Fury och det släpps i februari nästa år.

Game & Watch återuppstår i en version innehållandes Super Mario Bros, Super Mario: The Lost worlds och klassikern Ball där Mario jonglerar med bollar samt digitalklocka i temat med 35 spektakulära funktioner – allt presenterat på en skarp färgskärm men i samma formspråk som tidigare. Lanseras i begränsad upplaga 13 november i år.

Ännu en hårdvarunyhet är en interaktiv radiostyrd bil i form av Mario Kart-gokart. Mario Kart Live: Home Circuit består av en radiostyrd bil vi styr med Nintendo Switch. Vi ställer upp en bana med medföljande delar, sedan registrerar vi banan genom att köra banan långsamt. Därefter kör vi en virtuell version av banan tillsammans med våra medtävlande i en AR-värld som utspelar sig på vårt golv, där den radiostyrda gokarten far fram när vi styr oss genom banan på vår skärm. Vi kan spela upp till fyra personer, bilarna kommer i Mario och Luigi-versioner och släpps den 16 oktober till en prislapp på runt 100 dollar, så runt 1 000 kronor här i Sverige.

Nyheterna och en hel del rörligt material från samtliga kan ni se i klippet nedan.

Via: Nintendo Direct.

2 gillningar

YES! Super Mario Sunshine!!

1 gillning

OCH GALAXY!!

18 september kommer jag njuta av varenda sekund av nerladdningen, sedan kommer jag spela 5 minuter för att inte någonsin få tid igen, men de 5 minuterna kommer vara de bästa av mitt liv!

2 gillningar

Riktigt trevligt! Börjar rycka lite i Switch-tarmen nu. Haha, precis. Man vill äga, men om man spelar det sen är en helt annan sak! :joy:

Äger ett Switch men de få tillfällen jag spelar är det något spel för två spelare med sonen, 5 år.

1 gillning

Bokat GameWatch…

Blir väl nu 10gången eller något sådant man köper SuperMario Bros

1 gillning

…har du inte en switch?

Har inte det tyvärr. Aldrig varit så intressant, tycker det är för dyrt för de 2-3 spelen jag vill spela. Men nu kommer det ju lite skoj, så bra sugen på en Lite nu ändå… :slight_smile:

Haha, har precis spelat in en podd på det ämnet.

2 gillningar

Var bokade du den ?
Misstänker att de kan komma att bli något av högvaluta :thinking:

1 gillning

kompis som driver virgin megastore här i dubai :slight_smile:

EDIT: jo… jag lekte lite med tanken på att beställa två, mest för att bara ha en oöppnad i 20-30år :slight_smile:

1 gillning

Härligt, swishar du royalty till vanliga stället?

hahah :slight_smile: