Malmöbolaget OurGreenCar ökar sin försäljning med 300%

Från sajten:
image

För många är det kämpigt i Coronakrisen, men för bilpoolslösningen OurGreenCar går det rekordbra.

Senaste 6 månaderna har bolaget ökat sin försäljning med 300 procent och skrivit avtal med storbolag på 50 miljoner kronor. Så nu är det dags att expandera till fler storstäder och de ser stora projekt i framtiden. Malmöbolaget har nu sålt sin mobila tjänst till Stockholm, Göteborg och 9 andra större städer i Sverige. De har under krisen startat samarbeten med Skanska, Riksbyggen, Peab, Stena Fastigheter, HSB med flera för ett värde på 50 miljoner kronor.

OurGreenCar erbjuder uthyrning av en förenings eller kommun-ägda el-fordon som kan hyras av andra användare genom deras app och gör bilägande överflödigt – när vi bara betalar för den tid vi faktiskt använder den. Ägarna av bilen får en extra inkomstkälla och det är klimatsmart att dela. Som att till exempel en bostadsförening äger en bil som de boende enkelt kan hyra – göra klimatet en tjänst och ge extra klirr i kassan för föreningen.

De tillhandahåller nu fordonspool med både bilar, cyklar, lådcyklar och mopeder som är till 100 procent drivna av förnybar energi.

”Vår gröna mobilitetslösning har kommit att bli en standard hos majoriteten av våra kunder när hållbarhet och kundupplevelse är i fokus. Samtidigt värnar vi om att erbjuda slutkonsumenterna attraktiva hyrestariffer så att det blir en bilpool för allas plånbok.” säger Kenneth Falk, Medgrundare och Säljansvarig

Via: OurGreenCar Pressmeddelande.

Efter att Sunfleet blev M så försökte jag hitta något om dem här. Men hittade inte var det fanns bilar i Lund. Mycket otydlig hemsida :confused:

Det är såhär carshare måste börja - I föreningar.
Så folk lör sig att delabil med andra är inte så läskigt och funkar ganska bra.

Sedan tar vågar nog den användaren ta steget till aimo å liknande tjänster.

Aimo och andra fleefloating-lösmingar går inte att få ekonomi i. Se bara på Car2Go och DiveNow som i princip är utraderade nu.

Sunfleet var det skinande undantaget men det var också en statiotionsbaserad variant.

och det är det jag menar. Sunfleet-varianter är det som måste hända innan de andra kan lyckas.

@Esse …rätstavade du mitt inlägg?

Kanske… tog bort en särskskrivning… och så… DET BARA HÄNDE, JAG KAN INTE SLUTA!!

Varför störsig folk på sär-skrivningar så mycket?.

Språket är en konst :slight_smile:

Vi stör oss även på ihopskrivningar :stuck_out_tongue_winking_eye:

En mening kan få en helt annan innebörd om man särskriver:

4 gillningar