Mailsignaturer med logga

Är det någon som är bra på mailsignaturer och kan få in en logotyp som inte indikerar att man skickar ett attachment.

Skulle vilja att detta funkar i Apple Mail på mac och iPhone samt i Outlook på PC, mac och iPhone.

Misstänker att lösningen är någon form av länk. Har noterat att vissa företag lyckats lösa detta, men långt ifrån flertalet.

“Inline Embedding” eller länk. Inline embedding är snyggast (tycker jag), då det varken behövs någon extern länk eller attachment.

I min signatur på jobbet så ligger bilden som inline embedded base64-sträng, signaturen skapad i Outlook.

1 gillning

Tack katho!
Har inte haft tid att testa än och texten var lite för komplex att förstå utan samtidigt testa. Ska försöka läsa den i detalj imorgon och prova.

Det enda jag behövde göra i Outlook var att ta en bild och kopiera/klistra in den i signaturen, klicka ok så löste det sig allt av sig självt.

Och det blir inget attachment med mailet? (Har länge noterat att Outlook verkar fatta mer att inte markera bilaga på signatur, men läser man samma mail med annat mailprogram så visas det där j-a gemet och man kan inte hitta riktiga bilagor.)

Hur gör du med mobilen?

Bilden blir base64-encoded i mailet. Inga länkar, inga attachments. Har provat ta emot med Thunderbird och funkar lika bra som i Outlook.
Inte lagt in någon bild i signaturen från mobilen, men kanske jag ska prova. :slight_smile:

1 gillning