MagSafe đŸ§Č

Tillbehör :thinking::hear_no_evil:, kan de va nĂ„ 


MÄste anvÀnda deras fodral för att det ska funka.

Ok , a ja tÀnkte inte köpa , kÀnde mest lite overkill , vet inte hur mycket den dÀr skulle hjÀlpa , utanför MagSafe omrÄdet , men med deras skal pÄ förklarar ju en del

De hade kunnat lösa det genom att anvÀnda egna magneter för att fÀsta mot MagSafe i telefonen. DÄ hade det varit en intressant pryl.

1 gillning

Ja den e ju klumpig o helt vÀrdelös o ha pÄ nÀr man anvÀnder telefonen som de Àr nu :innocent::zipper_mouth_face:

Jag tÀnkte mest för att ha den i bilen. :slight_smile:

1 gillning

Apples laddplÄnbok kommer snart

TrÄdlös laddning och inget annat

NĂ€r iPhone 12 visades upp var det stor fokus pĂ„ plĂ„n­böck­er, en liten i lĂ€der som fĂ€sts pĂ„ tele­fo­nens bak­si­da och den­na — en dubbel lad­dplat­ta som för vĂ„ra tankar till kard­bor­re­plĂ„n­bo­ken med Bamse pĂ„.

SkÀmt Äsi­do, men nÀr Apple visade upp iPhone 12 visade de Àven upp en rad till­be­hör till den nya lad­dtekniken MagSafe. Föru­tom skal och lad­dpuck fick vi ock­sÄ se den­na vikbara lad­dplat­ta. MagSafe Duo kan lad­da vÄr iPhone 12 med den mag­netiska MagSafe sam­tidigt som den kan lad­da vÄr Apple Watch med den min­dre lad­dpuck­en, vilket ock­sÄ gÄr att vin­kla för att ha vÄr kloc­ka i oli­ka lÀgen. Vi kan sedan vÀl­ja att vika ihop ekipaget och bÀra med oss det i vÀskan eller fick­an. Klart en smidig lös­ning men till ett högt pris.

Nu finns MagSafe Duo i den sven­s­ka Apple Store med mÀrknin­gen Kom­mer snart med en pris­lapp pÄ hela 1 650 kro­nor. DÄ fÄr vi med en 1 meters USB-C-kabel men ingen strö­madapter.

Är det nĂ„got ni tĂ€nker inskaffa och vad sĂ€ger ni om prissĂ€ttningen?

Via: Apple Store.

Ja, vad sĂ€ger vi om prissĂ€ttningen. Är van med Applepriser, men en magsafe (495) Watch-laddare (350) fĂ„r vi för dryga 800 kronor, sĂ„ Ă€r det verkligen vĂ€rt att betala det dubbla för att fĂ„ den vita plĂ„nboken?.. Men tycker den Ă€r snygg. Ful-snygg. SĂ„ kommer vĂ€l antagligen köpa den tillslut. Men vi fĂ„r se
 :smiley:

I bilen ska man kunna anvÀnda MagSafe-pucken fÀst pÄ en vanlig flÀkt-magnet
 Enligt diskussioner i Applebubblan. SÄ det har jag tÀnkt att prova sjÀlv iaf! :slight_smile:

Ingen som har lÀst nÄgon info/rykten/lÀckor om att MagSage kan komma att anvÀndas till annat Àn laddning? T ex i bilsammanhang med CarPlay.

Jo, den ska klara av dataöverföring. Men vi har inte fÄtt nÄgon anvÀndning för det Àn. SÄ vi fÄr se vad Apple har i kikarn! :smiley:

@DennisKlarin Om den redan nu klarar dataöverföring sÄ har vi ju en anvÀndning för det redan, CarPlay som jag nÀmnde. Eller hur menar du?

Ja backar pÄ den , har ju usbc pÄ sladden till aw sÄ ja behöver bara en adapter me iaf , ja tycker verkligen den Àr ful oxÄ , kÀnns plastig o inte alls Apple :thinking::man_shrugging:t2:

Magneten som sitter i Magsafe-pucken verkar alldeles för svag för hÄlla telefonen sÀkert pÄ plats i en bil. Men det kommer sÀkert tredjepartstillbehör som har starkare magneter.

Om du tex anvÀnder silkonskalet ( Apple ) sÄ e de lugnt , beroende pÄ vÀgens kvalitet sÄklart !!

Vad menar du? Vad med snövÀder och silikonskalet gör det bÀttre? :thinking:

1 gillning

Autokorrigering pÄ den tydligen , om du anvÀnder ska de va !!! :man_shrugging:t2:

Du menar att det gör inget om telefonen flyger ivÀg för att silikonskalet skyddar den?

Haha , Ne inte riktigt, för mig kÀnns de som att magneten Àr starkare , har provat med o fÀsta MagSafe n pÄ en annan laddare i bilen , den satt inte bra nÀr den var naken , men med skalet pÄ sÄ funka de bra , har dock inte kört grusvÀgar Àn

Intressant, Apples silikonskal med inbyggd magsafe?