MagSafe đŸ§Č

MAGSAFE! Precis vad jag alltid sagt. Diskutera.

1 gillning

Uppenbarligen fungerar inte klockan pÄ den vanliga dÄ den behöver en extra dubbelvikt laddare?..

Du menar Qi? Men gillar skalen, i övrigt Àr det inget annat Àn Qi som finns frÄn tredjepart redan. :rofl:

DÄ klockan inte följer Qi-standard sÄ Àr det inte sÄ konstigt.

Blir ju ganska svÄrt att t ex placera en Apple Watch med Sololoop eller Bracelet pÄ en laddare som inte Àr vertikal utan endast horisontell


Sololopp, vilket skÀmt. Men Yes, helt med dig dÀr. Men skulle kunna komma pÄ 35 andra lösningar pÄ detta.

Att det inte Àr samma Àr jag helt med pÄ, men som sagt finns det en massa andra lösningar. Men hoppas jag blir imponerad av apples lösning nÀr den vÀl nÄr oss!..

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om MagSafe. SpĂ€nnande teknik men detta med intelligens i fodral Ă€r nĂ„got jag gillar sedan tidigare men “pĂ„sen” med klockan var ju inget snyggt. Att kunna fixera en korthĂ„llare ja kanske, sedan ser jag inget direkt problem med trĂ„dlösladdning idag. Finns ju laddare som letar upp prylen du laddar. Apple Ă€r nog sugen pĂ„ att sĂ€lja en massa mods :slightly_smiling_face:

Att det krÀver anpassade fodral för att fungera Àr bara fÄnigt.

NÀ, MagSafe kan de allt behÄlla. Kunde varit trevligt i bilen men dÄ fungerar inte carplay.

Fundering kring magsafe, jag har googlat snabbt men det jag fÄr fram Àr om magsafe plÄnboken som jag inte Àr intresserad av. Kom ihÄg att det inte finns nÄgra dumma frÄgor :stuck_out_tongue:
DÄ och dÄ hÀnder det att jag lÀgger telefon i fickan med ett kreditkort nÀr jag gÄr ut.
Med magsafe pÄ nya telefonen kommer jag kunna fortsÀtta med det? Eller kommer magsafe sabba kortet ?
En sak till, bÄde mitt sÀngbord och soffbord Àr i stÄl. Kommer telefonen suga sig Ät bordet som t.ex. laddaren till apple watchen eller andra saker som Àr magnetiska ?
Tack pÄ förhand :slight_smile:

PÄ kreditkortet sÄ Àr det vÀl bara magnetremsan som kan ta skada av magneter.
GÀllande sÀngbordet sÄ kan du ju testa med en kylskÄpsmagnet. Fastnar den sÄ lÀr telefonen ocksÄ fastna.

1 gillning

Aha va bra , den anvÀnder man ju aldrig ÀndÄ :stuck_out_tongue:

Har inga kylskÄpsmagneter men t.ex iPaden suger sig fast pÄ den sidan som man sÀtter Smart Cover pÄ och smart coveret behöver man nÀstan ta i för att fÄ den att lossna
Hmm fÄr se om de hÀr blir irriterande eller bra, kommer ju inte kunna dra telefon i golvet allafall nÀr den ligger pÄ sÀngbordet :stuck_out_tongue:
Tack för svar :slight_smile:

1 gillning

NÀr det gÀller Magsafe och fodral, mÄste fodral vara speciellt magsafe certifierade eller innehÄlla nÄgot för att kunna ladda telefonen med just en magsafeladdare? Borde inte detgÄ att köra magsafe genom skalet precis som nÀr man laddar pÄ en trÄdlös platta?

Funderar pÄa tt köpa lite skal till den nya 12 Pro max som jag har bestÀllt.

Snart fÄr Dennis som han vill! :joy::smiling_face_with_three_hearts:

5 gillningar

Ladda ska vÀl gÄ det Àr vÀl kanske bara att laddaren inte hittar magnetringen med ett annat skal och dÄ borde det vÀl funka som med en icke Magsafeladdare.

Ska inhandla en strömadapter till Magsafe. RÀcker en 18w eller mÄst man ha en 20 för att fÄ ut full effekt?

Du mÄste köpa Apples 20W-adapter, alternativt annan adapter som levererar PD 3.0 med 9V 2.22A.

Det funkar Àven pÄ skal utan Magsafe. Sen Àr det lite beroende pÄ hur skalet Àr utformat. Finns nog skal det inte funkar pÄ precis som Qi laddning.