Magsafe!

MAGSAFE! Precis vad jag alltid sagt. Diskutera.

1 gillning

Uppenbarligen fungerar inte klockan på den vanliga då den behöver en extra dubbelvikt laddare?..

Du menar Qi? Men gillar skalen, i övrigt är det inget annat än Qi som finns från tredjepart redan. :rofl:

Då klockan inte följer Qi-standard så är det inte så konstigt.

Blir ju ganska svårt att t ex placera en Apple Watch med Sololoop eller Bracelet på en laddare som inte är vertikal utan endast horisontell…

Sololopp, vilket skämt. Men Yes, helt med dig där. Men skulle kunna komma på 35 andra lösningar på detta.

Att det inte är samma är jag helt med på, men som sagt finns det en massa andra lösningar. Men hoppas jag blir imponerad av apples lösning när den väl når oss!..

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om MagSafe. Spännande teknik men detta med intelligens i fodral är något jag gillar sedan tidigare men “påsen” med klockan var ju inget snyggt. Att kunna fixera en korthållare ja kanske, sedan ser jag inget direkt problem med trådlösladdning idag. Finns ju laddare som letar upp prylen du laddar. Apple är nog sugen på att sälja en massa mods :slightly_smiling_face:

Att det kräver anpassade fodral för att fungera är bara fånigt.

Nä, MagSafe kan de allt behålla. Kunde varit trevligt i bilen men då fungerar inte carplay.

Fundering kring magsafe, jag har googlat snabbt men det jag får fram är om magsafe plånboken som jag inte är intresserad av. Kom ihåg att det inte finns några dumma frågor :stuck_out_tongue:
Då och då händer det att jag lägger telefon i fickan med ett kreditkort när jag går ut.
Med magsafe på nya telefonen kommer jag kunna fortsätta med det? Eller kommer magsafe sabba kortet ?
En sak till, både mitt sängbord och soffbord är i stål. Kommer telefonen suga sig åt bordet som t.ex. laddaren till apple watchen eller andra saker som är magnetiska ?
Tack på förhand :slight_smile:

På kreditkortet så är det väl bara magnetremsan som kan ta skada av magneter.
Gällande sängbordet så kan du ju testa med en kylskåpsmagnet. Fastnar den så lär telefonen också fastna.

1 gillning

Aha va bra , den använder man ju aldrig ändå :stuck_out_tongue:

Har inga kylskåpsmagneter men t.ex iPaden suger sig fast på den sidan som man sätter Smart Cover på och smart coveret behöver man nästan ta i för att få den att lossna
Hmm får se om de här blir irriterande eller bra, kommer ju inte kunna dra telefon i golvet allafall när den ligger på sängbordet :stuck_out_tongue:
Tack för svar :slight_smile:

1 gillning

När det gäller Magsafe och fodral, måste fodral vara speciellt magsafe certifierade eller innehålla något för att kunna ladda telefonen med just en magsafeladdare? Borde inte detgå att köra magsafe genom skalet precis som när man laddar på en trådlös platta?

Funderar påa tt köpa lite skal till den nya 12 Pro max som jag har beställt.

Snart får Dennis som han vill! :joy::smiling_face_with_three_hearts:

5 gillningar

Ladda ska väl gå det är väl kanske bara att laddaren inte hittar magnetringen med ett annat skal och då borde det väl funka som med en icke Magsafeladdare.

Ska inhandla en strömadapter till Magsafe. Räcker en 18w eller måst man ha en 20 för att få ut full effekt?

Du måste köpa Apples 20W-adapter, alternativt annan adapter som levererar PD 3.0 med 9V 2.22A.

Det funkar även på skal utan Magsafe. Sen är det lite beroende på hur skalet är utformat. Finns nog skal det inte funkar på precis som Qi laddning.