MagSafe i bilen - tips tack!

Har du den i fickan? :joy::joy:

2 gillningar

MagSafe är bara för laddning eller, inget som gör att tex carplay funkar?

Det är taget! Kör förbi dagligen.

Nix CarPlay är kabel eller BT.

1 gillning

Det hade ju varit lite för bra…

1 gillning

Japp, vill man ha trådlös CarPlay måste enheten stödja det eller så finns det typ en dongel att ansluta med.

En sån här typ?

Brodit Proclip

Den sitter ju inte i gallret utan runt om. Denna sitter klämd utan skruvar och sitter bättre. Den kan du ta bort utan att det lämnar några spår att den varit monterad.

Sorry, är inte riktigt med på hur du menar :grimacing: Ser ut som att du skruvat fast hållaren i instrumentpanelen

Bakom hållaren sitter det ett lock man tar bort. Skruvar fast ett fäste och sen hållaren i fästet. Tar man sen bort sakerna så sätter man tillbaks locket och inga skruvhål syns.

Ser ut så här på min bil.

Aha! :bulb::smile: Cool feature, har jag aldrig sett i en bil :ok_hand:t3:

Kanske kan va ngt ?

Jag kör Brodit likt @RolexJocke utan något modifierat. Funkar perfekt.

Rätt vanligt att de som sitter i ventilationen har ett stödben som sitter mot panelen i bilen. Har inga problem med min 12 pro max med en sådan hållare.

Tack för tips! Dock oklart om den kan leverera 15W till iPhone eftersom den inte är MagSafe-certifierad…

:+1:t3: Har du en Proclip monterad i bilen likt denna?

Jag tror det. Dessa är det


Snyggt, tack! Funkar det bra att vrida telefonen till landskapsläge med denna set up?

Inga problem alls. Min oro var om magneten skulle vara för svag för skogsvägar och gupp i gatan men telefonen har aldrig lossnat. Men man får tänka på att ha rätt skal. Är de tjocka måste de vara MagSafe kompatibla. Men det är ju samtidigt självklart då man använder en MagSafeladdare.

Låter fint! Tack för återkoppling :pray:t3: