MagSafe i bilen - tips tack!

:wave:t2:

Försöker hitta en MagSafe laddare till bilen. En som fäster i ventilationsgallret och som levererar maximal laddning (15W om jag förstått det rätt).

Det finns flera laddare på marknaden men det är förtvivlat svårt att få fram om de laddar med 5, 7,5 eller 15W. Finns det någon standard att leta efter? Antar att det också beror på vart i bilen man pluggar in laddkabeln (USB-A, USB-C eller ”cigg-porten”).

Någon som vet vad jag ska satsa på?

Tacksam för hjälp :pray:t3:

Jag har den här i bilen. Kan fästas både med sugkopp på rutan eller i gallret för ventilation.
Bra magnet och mobilen sitter riktigt bra.
Jag har den kopplad till cigguttaget.
Det står 15w men vet ej hur mycket den ger i realiteten.

Cekell 15W with Magnetic Wireless Car Charger Holder Amazon.se

Tveksamt om det finns någon variant för bilen som kan ge dig 15 watt. Det finns naturligtvis varianter som kan skicka ut 15 watt till andra mobiler (så som den Håkan länkar) men för iPhone måste de vara MagSafe-certifierade för att iPhonen skall acceptera så hög effekt. Så 7,5 är nog det som gäller.

Aha, och någon certifierad billaddare finns inte? Tänker att i bilen vill man ha så mycket juice som möjligt, även om det bara är 15W. Navigation och internetdelning till barnens paddor dränerar ju batteriet väldigt snabbt…

Finns det något enkelt sätt att mäta (via app?) hur många watt laddaren trycker i sin iPhone?

Jag har samma som Håkan. Den är Magsafe på riktigt (med pling och animation) och kan skicka ut 15 Watt.

Använder den inte längre pga inga ventilationsgaller i nya bilen. Bor du i Malmö-området kan du få den.

Jag kör Brodit hållare med original MagSafe laddare.

Det blev så här

1 gillning

Tack för tips! Denna och många andra gör ju en stor grej av att den kan ladda med 15W. Men det verkar bara vara teoretiskt eftersom de inte är certifierade av Apple då?

Det var ju finurligt :ok_hand:t3: Önskar själv något som funkar out of the box, men om inte det går att uppbringa så kanske borrmaskinen får åka fram :smiley:

Förstår att du jobbade bort så mycket vitt som möjligt. Svart passar bättre i min bil också.

1 gillning

Har du skruvat fast den i instrumentpanelen?

ja kör den här , då känns de bra oxå :laughing::face_with_peeking_eye:

Anker PowerDrive III Duo B2C - UN Black Iteration 2 Amazon.se

Japp, jag har ett dedikerat mobilhållarfäste till bilen också som sätts i ett uttag i panelen.

Jag har en sådan där. Sitter inte fast särskilt bra i vent gallret. Ramlar lös väldigt lätt.

Det kan jag hålla med om. Jag använder sugkoppen.
Tror att det svårt för vilken modell som helst av vent gallerhållare att sitta ordentligt om mobilen är stor och tung.

1 gillning

Det var väldigt generöst men bor tyvärr(?:smiley:) inte Malmö

Just det, kan ja vara bra att tänka på…

Då är det bara att erbjuda att betala frakten. :joy::joy:

Hmm, är ju inte jättesugen på skruvhål i instrumentpanelen

1 gillning

Vill du bli av med den testar jag den gärna.

Ja om du hämtar den i Lomma.

Den var ju för ventilationsgaller.