MagSafe Battery Pack får snabbare laddning i ny uppdatering

Från sajten:
image

Om du har Apples externa MagSafe-batteri som fästs på baksidan av din iPhone så kan du numera njuta av ännu snabbare laddning.

Apple släppte i dagarna en uppdatering till sitt externa MagSafe-batteri som bjöd på en överraskning som nog ingen var beredd på. I och med uppdateringen så går det nu snabbare att ladda upp vår iPhone då effekten har gått från 5 watt till 7,5 watt. Versionen heter 2.7 och det finns två sätt för att trigga igång uppdateringen. Antingen kan du använda batteriet som vanligt så kommer den uppdateras inom en vecka eller så kan du ansluta det till en Mac eller iPad med Lightning till USB-C-kabel så startar uppdateringen nästan direkt.

Är du sugen på ett externt MagSafe-batteri så säljer Amazon det just nu för 957 kronor, det kostar 1 195 kronor hos Apple.

Källa och bild: Apple

 

Maaagsafe!

1 gillning

Körde med mitt igår när jag var ute större delen av dagen, slängde på det vid typ 11 och hade det på hela tiden, telefonens batteri i princip urladdat vid 16 och magsafe-batteriet låg på kanske 60-65% kvar.

bild

Kollade nu och såg att jag hade version 2.0 nånting, så det är inte uppdaterat, om jag varken har mac eller iPad med USB-C, är det kört att trigga igång uppdateringen på något vis? Är det bara att låta det sitta på telefonen och hoppas på att det uppdateras?