Magiskt tangentbord med Touch ID finns nu i Apple Store

Från sajten:
image

Det har kommit nyheter i Apple Store och nu finns bland annat Magic Keyboard med Touch ID att köpa.

En av nyheterna när Apple presenterade sin nya iMac var tangentbordet med inbyggd Touch ID. Nu finns dessa att köpa separat och det blir ingen billig historia.

Ett litet tangentbord utan numerisk del kostar 1795 kronor och med numerisk del 2095 kronor. Även de uppdaterade versionerna av Magic Mouse och Magic Trackpad finns nu i Apple Store men dessvärre finns det inga färgalternativ.

Värt att tänka på också att Touch ID-funktionen endast fungerar tillsammans med en ny Mac med M1-chippet.

Via: Apple.

Lightning…

Förstår inte problemet så länge de har USB-C i änden som går in i laddaren.

1 gillning

Ge mig en iSight värdig 2021 så kan Apple behålla sina lightningladdade tillbehör.

Så många USB-uttag finns det inte på datorn och de är upptagna med USB-C-kablar, kablar som byts mellan allt i från externa diskar, kameror, ladda tangentbord och mus (som inte är från Apple då).

Tänk på att det krävs en M1-dator för att Touch ID skall fungera.

Var lite dyrt… men hade inte förväntat mig annat.

Vilket bakåtsträvande. :rofl:

Larvigt att ska krävas en M1 när det finns MBPr sedan 2016 som har det inbyggt…?

2 gillningar

Handlar om trådlös kryptering

Ja det är nog en ren teknisk begränsning, varför skulle de vilja sälja mindre nya tangentbord liksom :slight_smile:

Det är ju samma kabel för att ladda AirPods Max och iPhone. En lightning-kabel kan man väl avvara. Det är inte särskilt ofta som man behöver ladda Apples tangentbord heller (och det är värre när man behöver ladda Magic Mouse).

Nån sa att det var för att säkra fingeravtrycket då det sänds via BT och det kan bara M1, men jag köper det inte till 100%

Trådlös kryptering, YES, detta har vi aldrig haft förut på allt annat som mobiler, sms, email, WiFi etc… kul att dom äntligen kan…

Är det samma sorts kryptering?

Ps. Vanliga Sms krypteras inte.

Lite mer komplicerat än vad du tror.

Jo, det är det ju alltid när man inte är ett proffs… :slight_smile:

…men: “The Touch ID sensor in the Magic Keyboard with Touch ID must be securely paired to the Secure Enclave on the Mac before it can be used, and then the Secure Enclave performs the enrollment and matching operations and enforces security policies in the same way it would for a built-in Touch ID sensor.” …men kräver M1… vad är det jag missar/inte fattar?

Som jag skrev högre upp. Krypterad trådlös överföring.

iPhone laddas med fördel med induktionsladdaren som står bredvid skrivbordet och passar alla mobiler.

Att AirPods Max kör lightning är lika sjukt som tangentbordet.

2 gillningar

Dell verkar ha försökt sig på en iSight värdig 2021:

1 gillning