Macradion: Time to say goodbye

Från sajten:
image

Den dystra titeln till trots så ser vi fram emot och är exalterade över att få säga adjö till gammal design och välkomnar den nya.

Det handlar om ryktena kring att samtliga iPads ska få en ´pro-design´ och Dennis kan inte bli mer exalterad över att kunna köpa en instegsmodell av iPad med det utseendet. Om det nu blir så. Marcus underskattar Apples smarta funktioner och glömmer bort potentialen han sitter med vid sina fingertoppar. Mathias går från elev och läxläsningar till magister med intressanta och lärorika föredrag om Apples genvägar.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även podden helt reklamfri varje vecka och kan titta på oss live när vi spelar in avsnittet varje måndag 21:00! Du hittar podden på bland annat:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

 

Denna vecka blir det betyg på kapitel:

  • En iMac som extraskärm :sleeping:
  • Time to say goodbye :star::star::star:
  • AAPL klonar sig :money_mouth_face:
  • Facebook vs Apple :yawning_face:
  • Shortcuts med Severyd :1st_place_medal:

Totalt: :star::star::star:

1 gillning

Apple! VARFÖR dödade ni Target Display Mode… :cry: De pratade lite om det i Apple Insider podden, minns inte avsnitt… och frågade om någon hade någon work-around, eller tredjeparts prog.

Tror det beror på att det blir för mycket data att skicka då nyare modeller har retina. Kan ha fel dock!

Tänker att när de första iMac Retina modellerna kom så vara MB/MBP mm bärbara för klena för att driva 5k. Men nu är det ju ett minne blått… Bör fungera igen. Jag ångrar mig… Tar tillbaka vad jag sa… Förstår nu varför de tog bort det en period. Men dags att lägga till det igen ju :star_struck:

Haha! Ja nu är det dags! Det är faktiskt en fantastisk funktion!

Ja verkligen!

Problemet är att skicka mängden data över en kabel för att det ska funka på en 5K-skärm. Det krävs en Thunderbolt 3 kabel för att få 5K 60Hz

1 gillning

A-ha, vilken version är vi på nu?

Vi är på Thunderbolt 3 men det kablarna är rätt dyra. Du kan inte använda en usb-c kabel. Och MB har väl inte TB alls.

Bara en liten fundering angående ägande av aktier.
Hur tänker ni kring det när det gäller att man äger aktier i bolag som man bevakar och skriver om…:thinking:

Inte alls egentligen. Hade jag haft kopiöst mycket aktier och kanske jobbat på en gigantisk internationell redaktion som faktiskt kan nå ut och påverka kursen hade det varit annorlunda.

1 gillning

Förstår. Jag har inga problem med det och litar på er. Men tycker det är något man skall fundera över och reflektera över.

Det skall man! Men vi har alltid varit stenhårda både på 99 och TV att alltid vara ärliga med allt vi gör och skriver/testar etc och det kan jag säga att vi inte tummar på någonsin :slight_smile:

1 gillning

Låter bra!:+1:t3:

Ja, det är inte så att vi är några fanboys som skulle hylla Apple i alla lägen. Eller jag iaf. Marcus gnäller ju hela tiden på Apple! :smiley:

1 gillning

Du menar att @Esse varit Huaweis representant i Sverige utan att få betalt? :wink:

Det gör ont i hjärtat att se den gamla designen pryda denna vackra sajt!

Nej men när det är betalda samarbeten så är även det glasklart.

Pff, jag är extremt opartisk i mitt varumärkesvurmande, jag går enbart på den som har störst spritbudget!

1 gillning