Macradion: Teleprompter Boys Story

Från sajten:
image

Dennis har börjat odla tomater och chili och för att undvika att behöva springa ut och titta till dem stup i kvarten så vill han lösa detta via HomeKit. Marcus har sett den nya “dokumentären” om Beastie Boys och är oerhört besviken och måste vädra sina tankar om den. Mathias har problem i mataffären med inköpslistor och behöver Dennis och Marcus hjälp men frågan är om de kan hjälpa till?

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även podden helt reklamfri varje vecka! Du hittar podden på bland annat:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

1 gillning

Bli Patreon så att @Marcus_Attefors kan anställa en assistent som sköter kapitlen. Den här veckan blev de helt fel.

1 gillning

Faktiskt! Bli Patreon!

1 gillning

Alltså jag fastande för det @Sevis sa: För att koppla in SD kort måste du öppna locket?.

Hur menar du?

1 gillning

@Sevis

Vi använder google keep för göra shopping lista. funkar från android,ios å desktops.

Alla i familjen har access till samma shoppinglist och fyller på.

Vi har gjort det i åratal och funkar riktigt bra.

1 gillning

Jag lovar att bli patreon hos er också när jag börjar jobba igen!

2 gillningar

Menar att jag måste öppna locket på datorn och logga in där för att flytta material ifrån SD kortet.

1 gillning

Men tack! Måste testa

1 gillning

Fungerar väl lika bra med en delad lista i Påminnelser eller en delad anteckning i Anteckningar?

Blir svårt då Severyd donna kör Android!

:open_mouth: Det har jag missat. Kan ju vara ett ämne för podden/artikel att berätta om hur man anpassar sig i en familj där det är en blandad miljö av Android/iOS.

Vi snackar om det i senaste avsnittet! Men ja det är en bra topic

Men jag fattar inte problemet med Icas app?
Man kan ju lägga till fritext i listan också, så hittar du inte det du söker kan man ju bara lägga till det ändå. Finns det på hyllan är ju allt lugnt! :slight_smile:

Tycker det är grymt bra att få listan i scannern!

1 gillning

Fastnade mer på att han ska “koppla in minneskortet i datan”, det hade jag gärna sett hur man gör… :thinking:

Vi försökte, lokala Coop har ingen mottagning inomhus :pleading_face:

Vågade inte säga något om det :heartpulse:

1 gillning

Inget WiFi för kunderna?

Just det där med listan i scannern låter ju magiskt bra.
Men när ska man kunna få scanna med mobil istället för gårunt med en scanner?
Man känner sig som ett djur när man gårrunt med scannern.

Nej, varit på dem flera gånger.

Tycker det är så fachinerande, bolag som Coop kan lägga miljoner på kundundersökningar men när någon (eller många, det är visst många som varit på dem) går fram till dem och säger “Det är typ bara en sak ni behöver lösa för att den här butiken, som är ganska dyr faktiskt, skall bli perfekt, fixa wifi”

Och svaret är bara “Vi hör vad du säger men just nu har vi inte det planerat”.

1 gillning

Då byter man butik.