Macradion: Taggde på Airtag

Från sajten:
image

Macradiontorsdag återigen och det bjuds på ett nytt färskt fullmatat avsnitt.

I morgon lanseras AirTag och Marcus har redan fått leva med sina i ett dygn och berättar allt om upplevelsen. Det blir funktion och integritet – för hur förföljer man någon på bästa sätt med hjälp av en AirTag egentligen? Dessutom tycks kärleken för nya iMac lagt sig. Detta och mycket mer får ni höra om i veckans avsnitt av Macradion.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får dessutom podden helt reklamfri varje vecka. Missa heller inte vår egna nyöppnade Macradion-butik!

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Glöm heller inte att följa Macradion på Instagram, Facebook och Youtube.

nej @Marcus_Attefors

om du gömmer en airtag på mig. hur ska airtagen kommunicera till dig?

Så fort en iPhone är i närheten av dig så får jag positionen.

Omgås inte med folk som har iphone

Haha räcker med att du går förbi någon :slight_smile: Du som är pilot går väl förbi säkert tusentals människor med en iPhone i fickan varje dag :slight_smile:

hur nära måste man vara?

Vet inte exakt avstånd men någon sa till mig att någon sida la en AirTag bredvid en motorväg där bilar körde förbi i 70-80km/h och AirTag hann plocka upp signalen. @DennisKlarin var det du som berättade det?

Undrar om den verkligen ligger med bluetooth konstant på? Jag förstår verkligen inte hur de kan få till utlovad batteritid om det är så :thinking:

jo… testa det där med vägen…

Släng ut några AirTags i diket vid Rosersberg och vänta på notisfest efter tre dagar när folk köar förbi en olycka där.

Är med Dennis och Larsson där. Idiotiskt att visa tel på en Airtag som sitter på nycklar. Det är inte numret i sig som är problemet utan att man kopplar nycklarna till ditt nr och på s vis dig. Hittar fel person nycklarna blir det inte skoj

Jag skulle istället uppge en mailadress.

Yes. Eller kunna skicka anonyma meddelanden direkt i Hitta-appen.

1 gillning

Har inte alla olistat mobilnummer nu för tiden? :astonished:

Förstår inte att de inte fattar att det är adressen man kan få fram med hjälp av telefonnumret. Utan telefonnumret skulle buset inte kunna hitta hem till en! :joy::man_facepalming:t3:

1 gillning