Macradion: Skjortan som inte fanns

Från sajten:
image

Macradiontorsdag och idag seglar vi långt från ämnet men kommer ändå i hamn tillslut.

Nytt avsnitt och nya rykten att gå igenom – iPad Mini och nästa generations MacBook Pro ser ut att få efterlängtade förändringar. Dennis pratar om hur det är att försöka jobba på sin kära iPad Air, Mathias gör dumma högtalare smarta och Marcus hjärtefråga är hur tusan Mathias inte kan äga en skjorta.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får dessutom podden helt reklamfri varje vecka.

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

Funkar som router!

https://support.apple.com/kb/sp651?locale=sv_SE

Nackdelen med den som router är att den har jäkligt dålig throughput. Under 100 Mbits

2 gillningar

Finns det någon form av insamling man kan stödja så att @Sevis får en snygg kostym?

1 gillning

Det är ingen dum idé faktiskt! :slight_smile:

Frågan är ju om @DennisKlarin har någon Tjällmokavaj? :thinking: :laughing:

Räcker det inte med Patreons? :man_shrugging:t3:

När @Marcus_Attefors visar med fingrarna i en podcast hur stor ramen är på en iPad mini :grin:
“Det är ju så här mycket”

@DennisKlarin Om du kör med Netgear så är det inte så konstigt att du har nätverksproblem.

Ser inga swishningar ännu, har du rätt nummer? :rofl:

Så Swish har kommit till Bålsta nu? Då måste vi ordna det. :wink:

2 gillningar

Gillar flams och trams-nivån, men lite mycket om en enskilds skjorta. Ibland skulle ni vinna på att i förväg att tänkt igenom vem som borde ställa nyfiket utforskande frågor. Typ när Dennis pratar om sitt nätvek. Ställ mer utforskande frågor, det blir enklare för lyssnaren att följa med då. Plus att lösningen kanske kommer fram. Samtidigt får ni inte gå bort för lång från flams och trams…:grin:

3 gillningar

Bålsta är alltid först :cold_face:

1 gillning

Problemet är att Dennis vägrar skriva in sina shownotes, vi har legat på honom sedan avsnitt ett. Så här ser det ut vecka in och vecka ut :smiley:

Tar gärna emot tips för att få Dennis att fylla i detta, kanske kan locka med något? Ett legoset efter 5 veckor i rad med show notes?

Lägg in ”Reklam för dennispaketet.se” (stryks om Dennis glömt sina shownotes).

Genialiskt! Men är skeptisk till att det räcker, tror han måste lockas snarare än hotas faktiskt haha.

1 gillning

Jag kan sköta Dennis show notes annars så får han en överraskning varje vecka. :wink:

1 gillning

Säg till honom att ”Håkan Hellström skriver minsann alltid show notes”. Då blir det nog fart på honom

3 gillningar

Skyll inte på mig! Blir väl inte mer prat i munnen och flamsigt för att jag inte planerar vad jag ska säga! :joy: För mig kommer det naturligt precis som till en sann konstnär. Allt går inte planera för!

1 gillning

Pulver hjälpte mig verkligen
Skriv det här i show notesen
För jag var nere men uppe på fem … :notes:

2 gillningar