Macradion: Rund är bättre än allt

Tycker One UI är så jäkla bra så har aldrig haft behovet att ändra :slight_smile:

Men har en oneplus som jag leker lite med ibland som jag kör nova på. Även MS börjar bli riktigt bra.

Håller med dig där. När One UI kom så åkte alla launchers men på andra märken har jag testat lite olika. Skall kolla in MS :slightly_smiling_face:

Du är inte långt ifrån. För att få samma yta på en rund klocka som dagens 44mm så måste diametern vara 47,3 mm. Det gör att klocka blir 3,3 mm högre och 7,3 mm bredare.

1 gillning

Hörde att ni pratade om att ni knappt kollat efter appar till AW, vilket påminde mig om att ta en kik.
Inte mycket alls som tillkommet sen jag köpte en S2 för 4 år, ser nästan identiskt ut i rekommendationerna.
Tills jag såg detta…

Vem fasen vill spela ett förstapersons skräckspel på sin AW? :sweat_smile:

4 gillningar

Hahaha vad i hela friden!

2 gillningar

Hahahaha

Tack för ett trevligt poddavsnitt, första av Macradion jag lyssnar på. Även om jag inte alltid är överens med vad Apple håller på med så är jag allmänt teknik intresserad. Det finns ingen motsvarighet på iPhone som Smartlock med betrodda platser eller agenter?

1 gillning

Rund klocka tycker jag är att föredra :slightly_smiling_face:
Always On är ett måste och urtavlor för olika ändamål är bra. Finns det en butik lika denna hos Samsung för AW?Screenshot_20200523-122037_Galaxy Store

1 gillning

Kul! Nepp tyvärr inte, kanske kommer med nästa iOS vem vet :slight_smile:

Okej, för ställer man inte smartlock så slipper man ju låsa upp mobilen i tid och otid. Frågan är om Apple skulle tillåta något sådant :slightly_smiling_face:

Ytterst tveksam faktiskt!

Smartlock? Låsa upp telefonen?

Vad gör Smartlock mer exakt?

Tillåter upplåst telefon beroende på vilka BT-enheter den är uppkopplad till/var man är någonstans t.ex.

Så har man klockan på sig så slipper man knappa pinkod?

Ett bra exempel. :slight_smile: Eller man är i bilen, hemma osv…

Mobilen är väl alltid upplåst så länge man inte glömmer att ta med sig sitt ansikte?

Tänker samma där… varför ska Apple implementera något sådant när man har Face-ID?

Tycker inte det är så smidigt med FaceID när telefonen sitter i sätt ställ i bilen och man behöver låsa upp den. Men beror väl på var man har monterat den möjligen. Eller när man bara vill låsa upp telefonen när den ligger på ett bord.

Tänker att man ändå tittar på den när man ska använda den :smiley:

Ok, rätt ofta jag bara vill göra en “glance” på telefonen när den ligger på ett bord t.ex. för att kolla något snabbt, då funkar det inte med FaceID utan att jag plockar upp telefonen, alternativt ställer mig över den som ett fån. :slight_smile: