Macradion: Nu tar Apple Pay över världen

Kostar gratis (för Curve Blue). Ja, då det är korten man lägger i Curve som används så är det dess villkor som gäller. Curve är bara en proxy om man kan säga så.

3 gillningar

Hur är det igen. Måste man skickar in kopia på id kortet till curve? För att ansöka om kortet

Inte vad jag kan komma ihåg för Curve Blue iallafall, du behöver bara verifiera korten du lägger till via små transaktioner mot korten och IDn på dessa. Prova.

Det jag tror de försöker säga är att de tycker det är för dyrt att stödja Apple Pay :smile:

1 gillning

Hur menar du nu? Jag lever i tron att Apple Pay är en vanlig korttransaktion för banken?

Tack! Då mindes jag rätt om Norge där! Visste att det inte var guld och gröna skogar hela vägen!

Nej det är inte en helt vanlig korttransaktion. Kan inte detaljerna men bla så får inte den du handlar hos reda på dina kortdetaljer utan det skapas en token som används för betalningen. Det är något som kortutgivaren(banken) måste kunna hantera.
Det är också nåt med att transaktionen måste hanteras i real tid.

Man saknar Niclas Jeppsson, känd som ”bankmannen” i Applebubblan på Facebook, i de här diskussionerna.

Sitter han inne? :joy:

1 gillning