Macradion: Nu tar Apple Pay över världen

Från sajten:
image

Macradiontorsdag igen och hela truppen är samlad för att skratta och gråta tillsammans.

Dagens avsnitt bjuder på en hyllning till Apple Pay och den ofantliga lyckan som kan komma när SL hänger med på tåget… tåget. Vi pratar även om nyheterna i iOS 14.5, Dennis har gått och kärat ner sig i ett granuttag, Larrson drömmer om VR-headset och Severyd är otröstlig efter att ha sett Palmer på Apple TV+.

Nu finns vår The Office-parodi tillika HomePod Mini-recension ute. Missa inte att följa oss även på Youtube.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får dessutom podden helt reklamfri varje vecka.

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

Ni fick det att låta som det var en applepay only grej med att “blippa” på SL…du kan ju blippa det vanliga kort också.
Så i princip alla mobila betalningar fungera…

4 gillningar

Yes.

1 gillning

och amex… den var en liten joker

Ryktet säger att SL ska stödja Apple pay’s Travel cards och då blir det extra nice. Bara lägga telefonen/klockan mot läsaren och gå igenom spärren.

Yes! Funkar med alles, är nog lite för insnöade på Apple för vårt egna bästa ibland =)

1 gillning

Japp, nästa vecka redan men jag är skeptisk!

Jag väntar på att Länsförsäkringar bank ska börjar stöda Apple Pay.

Var det inte länsförsäkringar som gick ut och sade att de inte kommer stödja Apple Pay? Kan ha blandat ihop dem med en annan bank dock.

Edit: Jo det var dem:

“Vi tittar kontinuerligt över våra erbjudanden och för närvarande planerar vi inte att erbjuda Apple Pay i samband med att vi gör kortbytet. Apple har valt en samarbetsmodell som skiljer sig från andra Pay-lösningar på marknaden och vi kan inte ställa oss bakom den. Skulle förutsättningarna ändras kommer vi även att erbjuda Apple Pay.”

Amex och blipp är ju lite av ett lotteri.

1 gillning

Jag kör med Curve för att lösa det.

Jag kör med klarna. Men det som är tråkigt är att det ta några dagar innan det dras från kontot på Länsförsäkringar

Hur är det med curve?

Dras direkt.

Angående id-kort och körkort så är planen att det nya id-kortet ska ersätta körkortet helt och att det ska gå att ha det digitalt. Lär komma som ett fysiskt kort först.

Det norska digitala körkortet funkar bara som körkort. Går inte att använda som id-kort.

Edit: Hittade igen en gammal artikel om det: Digitalt körkort succé i Norge – men Sverige har en annan plan - Computer Sweden
Står inget om att göra det digitalt. Ett problem är att eu kräver att kortet ska vara plast.

1 gillning

skumt… Googlade och länsförsäkringar stödjer googlepay…så varför ska det inte kunna köra applepay?

Apple vill ha betalt.

2 gillningar

och ställer högre krav på bankernas backend.

Jag vet inte varför. De vill inte säga varför.

Det har jag gjort i nått år nu. Kör Curve istället. Funkar kalas!

Hur mycket kostar Curve och använder man kreditgränsen på det kopplade kortet?