Macradion: iPad mini är den nya tidningen

Från sajten:
image

Macradionmåndag och det är dags att duka fram iPad minin och den lilla limpan.

Hur tycker Attefors att de två första veckorna med den nya iPad mini varit? Gör den nya designen allt? Vi tittar också närmare på den nya Sonos Beam och hur Dennis spelar vinylskivor i badkaret samtidigt som Larsson ger oss senaste nytt i Apples tvister och stämningar.

HJÄLP OSS

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får dessutom podden helt reklamfri varje vecka. Nu finns dessutom Patreon i svenska kronor så ni vet vad ni ger utan konstiga uträkningar på utländska. Missa heller inte vår alldeles egna Macradion-butik!

LYSSNA

FOLJ OSS

Missa inte att prenumerera på vår YouTube-kanal där vi kontinuerligt lägger ut recensioner och mindre tester.

Stort tack, Dennis och de två Marcusarna.

Ni som redan har använt denna ett tag, hur upplever ni detta med jelly scrolling?

Efter att ha läst på nätet så verkar många tycka det är ett så stort problem så att de anser Apple borde ta tillbaka alla enheter. Dock verkar ju Apple avsäga sig allt ansvar och påstår att LCD är sådana. Verkar dock vara lögn och istället bero på hur man har konstruerat enheten, se länk nedan.

Finns ju på andra enheter med, så som senaste iPad Air. Säger inte att det är rätt eller fel, bara inte unikt för iPad mini.

Ok, för jag har inte upplevt det någonsin på någon av mina (iPad 1st gen, 2nd gen, 3rd gen, mini 1st gen, 2nd gen, 4th gen, iPad Pro 2018).

Med det sagt så svär jag mig inte fri från att det kan ha existerat. Oavsett så verkar det ju vara ett konstruktionsfel.

1 gillning

Jag har inte heller upplevt det, enligt vad jag har hört från @Marcus_Attefors så har inte han heller märkt av det under recensionstiden.

Läser @Marcus_Attefors böcker på den när han recenserar? Kan tänka mig att det där är irriterande vid just läsning av böcker. Men jag har inte sett själv hur pass mycket det märks. Kanske inte är något märkvärdigt.

Japp jag har testat både texter online och e-böcker men lyckas inte få fram jellyfish-effekten. Däremot så upplever jag skärmen rätt slö rent generellt. Den känns lite gammal och när man sveper bland appar etc så släpar det lite.

Kan tänka mig att det inte märks om man inte filmar effekten eller om man har extremt bra syn.

Är nog så när man vant sig vid modernare skärmar.

Japp, nämner det i recensionen som kommer ut snart också att antingen är det mina ögon eller så krävs det att man filmar och drar ned hastigheten en aning.

1 gillning

vi använder ipad (vanliga gamla hederliga) som EFB (electronic flight book).
mini är för små och kommer heller inte få plats i fästet.