Macradion: Besvikelseångest

Från sajten:
image

I tis­dags fick vi uppl­e­va ännu ett Apple-event. Där de visade upp sin nya ARM-baser­ade M1-proces­sor och dator­erna som den gör sin debut i.

Veck­ans avs­nitt spelades in direkt efter even­tet och ni får höra vad vi tyck­er om det vi fick se. Proces­sorn är trevlig men desig­nen på dator­erna är den­sam­ma och de ger oss ingen ny iMac. En av oss blev mer besviken än vi andra.

Hjälp oss att fort­sät­ta göra det vi älskar! Klic­ka dig gär­na vidare och gå med i vår Patre­on så vi kan fort­sät­ta göra härli­ga pro­duk­tion­er framöver. Du som är Patre­on får även pod­den helt reklam­fri var­je vec­ka och kan tit­ta på oss live när vi spelar in avs­nit­tet var­je måndag 21:00! Du hit­tar pod­den på bland annat:

Apple Pod­casts
Spo­ti­fy
Acast

Du kan även föl­ja Macra­dion direkt på Face­book.

Besvikelseångest är det bästa ord jag någonsin har kommit på!

1 gillning

Trodde faktiskt att du hade snott det från en Kent-låt. :wink:

1 gillning

Har de en låt som heter så (ringer min jurist nu).

Det gav faktiskt tre sökträffar på DuckDuckGo (två är dina) och ett ledde till ett blogginlägg från 2010 som innehåller både Håkan Hellström och besvikelseångest (kan det vara @rolexjocke:s gamla blogg?):

Det är ju en liten vana nu snart, men onsdagsklubben är fasen upplysande! Chips, öl och Mario Cart. Och Håkan Hellström. Så jävla fint.

Idag har jag haft beslutsångest, prestationsångest och allmän bakisångest. Nu har beslutsångesten lagt sig men jag har fått besvikelseångest istället.

Min dotter vill beställa MBP M1… Men ToM hon som har en Mac Pro och iMAC Pro…frågade hur det kommer sig 8GB mer minne i den kostar 2500:- när MacPro 16GB minnet går på 3750:-

Marcus “Nu talar vi inte sanning här Dennis…” :laughing:

M1 Emulerar inte iPhones / iPad appar, den kör apparna nativ.
Det är samma M1 på Air, Pro och Mini, den varierar inte. Njaaa det är ju inte ett grafikkort det är ju ett och samma chip. Skulle nog säga grafikdelen av M1 är bättre än tidigare A14 osv.