I tisdags fick vi uppleva ännu ett Apple-event. Där de visade upp sin nya ARM-baserade M1-processor och datorerna som den gör sin debut i.
Veckans avsnitt spelades in direkt efter eventet och ni får höra vad vi tycker om det vi fick se. Processorn är trevlig men designen på datorerna är densamma och de ger oss ingen ny iMac. En av oss blev mer besviken än vi andra.
Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även podden helt reklamfri varje vecka och kan titta på oss live när vi spelar in avsnittet varje måndag 21:00! Du hittar podden på bland annat:
Det gav faktiskt tre sökträffar på DuckDuckGo (två är dina) och ett ledde till ett blogginlägg från 2010 som innehåller både Håkan Hellström och besvikelseångest (kan det vara @rolexjocke:s gamla blogg?):
Det är ju en liten vana nu snart, men onsdagsklubben är fasen upplysande! Chips, öl och Mario Cart. Och Håkan Hellström. Så jävla fint.
Idag har jag haft beslutsångest, prestationsångest och allmän bakisångest. Nu har beslutsångesten lagt sig men jag har fått besvikelseångest istället.
Min dotter vill beställa MBP M1… Men ToM hon som har en Mac Pro och iMAC Pro…frågade hur det kommer sig 8GB mer minne i den kostar 2500:- när MacPro 16GB minnet går på 3750:-
M1 Emulerar inte iPhones / iPad appar, den kör apparna nativ.
Det är samma M1 på Air, Pro och Mini, den varierar inte. Njaaa det är ju inte ett grafikkort det är ju ett och samma chip. Skulle nog säga grafikdelen av M1 är bättre än tidigare A14 osv.