Macradion: Beer Googles

Från sajten:
image

I detta avsnitt pratar Marcus om Apples kommande produkt som han misstänker kommer bli det största sedan iPhone kom till världen – AR-glasögon.

Frågan är vad vi skall ha dem till och om Apple kan lösa det på ett bra sätt. Mathias har semester och har druckit ett eller kanske två glas för mycket och pratar alldeles för mycket om sin nya svindyra router som han är alldeles kär i. Dennis och Marcus pratar möss och sen går vi igenom allt nytt som kom i iOS 14 beta 2. Detta och mycket mer i denna veckas avsnitt av Macradion.

Hjälp oss att fortsätta göra det vi älskar! Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver. Du som är Patreon får även podden helt reklamfri varje vecka och kan titta på oss live när vi spelar in avsnittet varje måndag 21:00! Du hittar podden på bland annat:

Apple Podcasts
Spotify
Acast

Du kan även följa Macradion direkt på Facebook.

2 gillningar

Jag personligen har så jäkla svårt att se AR kommer vara en gamechanger.
AR är riktigt coolt, men i jobb har jag svårt att se det.
När jag flög i militären så hade vi vissa “AR” i visiret och många gånger fick man känslan av information overload. Jag fick alltså mer information än vad jag behövde vid det tillfället så blev lätt att man kopplade bort det.

EDIT: @Sevis för att nå datorn när du är ute och flänger så testa teamviewer?. Känns lite onödigt att låta din dator ha en publikIP för att du bara ska nå skrivbordet?

EDIT2: Ni borde inte säga mardrömmar att byta ROUTER… Ni bör inte blandaihop ROUTER och Accesspunkt…

Mer information, notiser osv är nog det sista en stressad människa behöver när denne ränner runt på stan.

1 gillning

Precis. Att få den i klockan känns som det räcker.
Men för spel och underhållning kan AR bli awesome.

1 gillning

Ge mig en adblocker som gör att jag ser något jag själv väljer i stället för reklam i det offentliga rummet så köper jag AR-brillor direkt.

4 gillningar

Jag har sett en del riktigt användbara AR-system för professionell användning.
Truck och lastbilsförare i fabriker/områden. De kan få system som tar bort döda vinklar och blockerade synfält.

Likaså vid rekrytering kan de sökande ”besöka” arbetsplatsen.

2 gillningar

Efter @Sevis hundrasjuttielfte ”de är najs” kom jag direkt att tänka på denna karln :smile:

3 gillningar

Det där med rekrytering lät mer som VR?
Har du någon länk eller mer info om det där med truckföraren?

@Sevis Om du ska komma åt din hemmadator så är det dumt ur säkerhetssynpunkt att öppna upp portar och hålla på i routern. Bättre att sätta upp en vpn-server eller använda en tjänst liknande team viewer.

Kapitel: :star::star::star::star::star:

Ämnen: :star::star::star:

Severyd: :woozy_face:

2 gillningar

Ahhh!!! Nu fick jag förklaringen till att Severyd super ner sig varje dag! Han testar ju Android. Styrkekramar till @Sevis Du får snart iOS tillbaka :heart::heart::heart:

4 gillningar

Du här såklart rätt om VR…:innocent:. Ingen länk just nu i alla fall om trucken och VR/AR.