Macradion: Apple bryter sig loss

Från sajten:
image

På tis­dag är det dags för Apple-event IGEN! Det tred­je på bara några månad­er. Men vad får vi se?

Vi pratar om vad vi kan förvän­ta oss av even­tet, vilket bör vara ARM-proces­sor­er. Vad kom­mer de göra med våra framti­da Apple-dator­er? Blir de bil­li­gare, kom­mer vi stö­ta på patrull? Vi pratar Apple One och andra tjän­ster sam­tidigt som Den­nis vill reda ut om han verk­li­gen behöver en track­pad till sin iPad?

 

 

 

Hjälp oss att fort­sät­ta göra det vi älskar! Klic­ka dig gär­na vidare och gå med i vår Patre­on så vi kan fort­sät­ta göra härli­ga pro­duk­tion­er framöver. Du som är Patre­on får även pod­den helt reklam­fri var­je vec­ka och kan tit­ta på oss live när vi spelar in avs­nit­tet var­je måndag 21:00! Du hit­tar pod­den på bland annat:

Apple Pod­casts
Spo­ti­fy
Acast

Du kan även föl­ja Macra­dion direkt på Face­book.

1 gillning

Det enda rätta namnet på @Marcus_Attefors streamingtjänst är: Rundgång.

För övrigt kan man hoppa över första kapitlet och heja på @Sevis i andra kapitlet.

3 gillningar

Nu går det utför för Spotify när till och med deras fanboys börjar tröttna och dissar dom. :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::heart_eyes:

3 gillningar

Om 10 år får du påminna mig om vad Spotify var för något.

1 gillning

Jag önskar inte att Spotify går i graven.
Men som dom flesta frågor finns det många svar och aspekter.

Man måste ju ge dom att dom lyckats bli den stora spelaren bland musikstreaming. Trevligt när bolag utanför Silicon Valley visar att det går att bli en spelare.

Sedan är ju det en smaksak vilken musiktjänst man tycker funkar bäst. Det innebär inte att dom andra är dåliga.
Ta det här med rekommendationer. För mig som nästan dagligen letar och lyssnar på ny musik som i det flesta fall inte faller mig i smaken så vill jag inte att algorithmen baserar min lyssning på det.
Då föredrar jag att gilla eller ogilla låter.
Lyssnar man däremot på typ samma musik och inte så mycket nytt funkar det säkert bättre med Spotifys.

Blir ganska trött på Spotifys gnäll på Apple som ibland bara är ett spel utan grund.
Sedan har vi detta med Spotifys satsning på poddar som jag ogillar skarpt men förstår varför dom gör det.
Deras huvudaffär som är musikstreaming är ju inte tillräckligt vinstbringande så andra intäckter måste skapas och då är väl poddmarknaden något som skulle funka för Spotify.

2 gillningar

Jag var inte helt allvarlig i min kommentar ovan men jag tror det finns en risk att Spotify försvinner när de ska konkurrera med Amazon, Apple och Google på deras respektive plattform.

1 gillning

Jag tror inte heller att de kommer försvinna men jag tror att de kommer (måste) bli nåt annat/mer. De kommer inte att konkurrera med enbart musik/poddar.

Det förstår jag.:heart_eyes:

Ville bara få ur mig mina funderingar. :wink:

1 gillning

trackpad på surface book är magiskt bra

1 gillning

På tal om…:wink:

på tal om att de bashade andra tillverkares trackpads i poden.

1 gillning

Inte ens i närheten, men helt klart bästa när det kommer till fönsterdatorer

1 gillning

Har du testat den på surface book?.

Yes vi har några av den senaste modellen på jobbet!

1 gillning

Känner ärligt ingen skillnad på trackpad på den och på en mbp.

Den på mbp är episkt bra… och surface book trackpad är i den klassen.

1 gillning

Episkt bra håller jag med om! (på MBP dvs)

1 gillning

å surface book är i den klassen

Bara i Sandströms drömmar! Men så kan det få vara :heart:

Ni gnäller på allt annat om apple… men ok, ni får att trackpaden är bra… go and enjoy❤

2 gillningar

Så ja!

2 gillningar