macOS - Storage - Other

I Mac OS finns ju trevliga Storage - Manage…

Men other börjar ta lite väl mycket plats nu… någon som vet något bra program eller allra helst se direkt i Finder vad som tar så mycket plats…

Mac OS? Du menar macOS. :wink:
Förlåt. Kunde inte låta bli.

Kan vara TimeMachine-snapshots, kolla det.

1 gillning

mm, har svårt för det där, Mac brukar alltid stå med stort M, Mac, iMac, MacBook osv…

1 gillning

Tack! Fick bort 300mb iaf :joy: Trodde på mer haha

Letar vidare. märkligt detta.

Fick svar från bland annat Tumult (som gör programmet Hype4)

"Unfortunately that data is basically owned by macOS; I don’t think there’s any facility for us to know whether or not the files there are legitimate (unsaved documents) or somehow got incorrectly orphaned. I’ve added a todo item to look into this further though; it is never fun when 9 GB of space is being used up in a hidden manner.

This is a problem that could occur with a lot of different apps; there might be good 3rd party solutions for being able to more easily see/clear the data."

Har kikat lite på trejdeparts-rensar-program nu, men igen av dom tycker jag riktigt gör jobbet bra. Rensar mest de vanliga safari cache mm. och /Library/Caches såklart.

:point_right: Ligger mycket junk i /library/containers/, där man själv får leka lite detektiv om man vill få loss utrymme på disken. (Ta bort på egen risk då) men mycket cache filer mm.

:bulb: Har själv lagt en del alias i en egen mapp till dessa mappar som jag vet äter gb. Som jag snabbt kan gå igenom ibland för att rensa.