Mackmyra lanserar Extra Rök 2.0

Från sajten:
image

Hos Mackmyra går det att köpa ett helt fat där man får välja allt från recept till vilket fat den ska tappas upp på och som ägare till fatet får man vara med under hela resan.

Nu meddelar Mackmyra att de har lanserat ett nytt recept som man kan välja om man köper ett fat och de kallar det för Mackmyra Extra Rök 2.o. De hade som mål att skapa den hittills rökigaste whiskyn som de någonsin har tagit fram och nu verkar de ha lyckats. Utöver en ordentligt rökig smak så är det fylligt, fruktigt och har blommiga toner.

Receptet lanseras idag och vill man slå till på ett alldeles eget fat där man får vara med under processen och även åka och provsmaka sin alldeles egna whiskey så går det att boka på deras hemsida. Faterbjudandet för Extra Rök 2.0 ser ut som följande:

Faterbjudande Extra Rök 2.0

• Fattyp: Ex-bourbon, 2nd fill
  • Recept: Extra Rök
  • Storlek: 30 liter
  • Alkoholhalt vid fatfyllning: 60,5%
  • Pris från: SEK 20.900
  • Säljstart: 2022-09-29

Via pressmeddelande

Inflation stimulerar ju till att konsumera eventuella extrapengar hellre än att spara i en hög som bara minskar i värde.

Frågan är då om en investering i ett fat whiskey är klokt? Kommer värdeökningen överstiga inflationen? Eller är det bättre att köpa sprit som man kan hälla i sig omedelbart? :thinking:

Tror att detta är något främst man ska göra med sina närmaste 1-2 vänner som också har ett intresse av whisky. Priset landar ju på mer än 20 900 då det blir alkoholskatt sen med på varje flaska @Stefan_Sandstrom har ju gjort denna resa och det verkar vara en riktigt trevlig upplevelse.

2 gillningar

Jag menade nog mer en blink-smiley. Inte säker jag överlever sprit för 21k+ för omedelbar konsumtion… :laughing: Bättre investera för framtida njutning!?! Eller fly dagens elände? :rofl:

1 gillning

Absolut det är riktigt kul.

Är det några här som är sugna på att gåihop sår jag på. Är generelt inte superförtjust i mackmyra men vissa privat buteljeringar har varit riktigt bra

denna är ju dock 2nd fill så hade varit kul att fåtag på en flaska från första omgången så man får en känsla för den...

Har varit sugen i så många år!

1 gillning

Jag kan absolut tänka mig att vara med på ett hörn också! :grinning:

1 gillning

då är vi 3 st... någon mer?

2 gillningar

Jag är fortfarande sugen men är nog inte på riktigt än faktiskt :sweat_smile:

2 gillningar

jag räknar med dig ändå.

annars köper jag en så får man väl sälja en flaska eller två till dig.

Hustling Dave Chappelle GIF

1 gillning

Joo, men kom igen nu, ett Teknikveckan-fat hade väl varit helfestligt? :slight_smile:

1 gillning

Vi kan tom skriva "Markus" på fatet..

1 gillning

Ja det kan vi absolut göra.
Det blir ju fint för mig med att förklara varför "Marcus", att det inte bara är att jag inte kan stava till Magnus! :stuck_out_tongue:

1 gillning

Jag vet han stavar med C.. men han blir så gulligt sur när man stavar med K :slight_smile:

1 gillning

Nu borde vara typ rätt tid att påminna, nu kör vi ett teknikveckan-fat! :stuck_out_tongue: Tjata med dig @Sevis också så är det ju klart! :grinning:

2 gillningar

Såhär sent på lördagen efter några GT så är jag med😏

Är med i morgon också :ok_hand:

2 gillningar

Jag är på!

2 gillningar

Så nu är vi

@Sevis
@Erik (om han fortfarande är med i nyktert skick? :slight_smile: )
@mangebula
och jag @Stefan_Sandstrom

Så just nu är vi 4st... kom igen nu @Marcus_Attefors släpp sargen

2 gillningar

Ja e me :ok_hand:

1 gillning