MacBook till Monitor – ingen bild

provar min MacBook via Thunderbolt till DisplayPort som funkade bra till min gamla skärm men inte till den nya, varför ?? vad kan felet vara ?

Datorn känner inte riktigt av att något är kopplat

Blir vansinnig .

funkar med HDMI, men finns bara en hdmi så den har jag till xbox

blir väll o lämna tillbaka denna också då
:frowning:

Är det en kabel eller en adapter du har?

Jag sket i de. Tog ner skiten, nu köper ja aldrig mer ny skärm. Håller mig tlll min Samsung 28” 4k

hehe, I feel you!

Jag vet inte nu helt plötsligt så funkar datorn inte till gamla skärmen heller.

Har en DisplayPort till Thunderbolt , ingen adapter mellan. Hyffsat ny kabel, mindre än 1 år.

Kan de va Big Sur?

Det kan det vara eller kabeln som glappat sönder.

Jag kör med en mini displayport till displayport på en MBP 15" 2015 men det jag har varit med om att Dell skärmar är lite kinkiga på kabel som yttrar sig att skärmen slumpmässigt tappar bilden i nån sekund.
I ditt fall så låter det som kabeln som glappar.

Finns de nån speciell bra kabel som man bör använda ?

För Dell-skärmen var lösningen att köpa en kvalitetskabel. Min samsungskärm (samma som din) verkar ta vilken kabel som helst.

Ok, men de konstiga är ju den inte funkar nu mellan dator o skärm som jag använt tidigare :grimacing:

Ligger de i kabeln tror du?

Målet o köpa en Mac mini snart kanske, funderar på går de DisplayPort till USB c? :slight_smile:

Dubbelkollat så att gamla skärmen är på rätt port? Står det i macOS att den hittar skärmen.
Ja, det går att koppla en DisplayPort-skärm till USB-C. Jag har min samsung kopplad till en USB-C hubb. Det är dock få hubbar som stödjer 4K60Hz men det går alltid med en adapter.