MacBook Pro-fråga

Är lite i valet och kvalet, bör jag byta ut min nuvarande MacBook Pro 13" Late 2018 med Intel-processor till en med en Apple M2? Hur länge tror ni att Apple kommer supporta Intel-processorer i laptops?

Jag hade kört på M2 Air, riktigt bra maskin med XDR skärm m.m. Dom har redan påbörjat slutet för Intel maskiner, det är många funktioner både i macOS 12 och nu även 13 som inte fungerar på Intel maskiner.

Om vi kollar på Ventura så stödjer den datorer så gamla som 2017 så räkna med 5-6 år. Din dator kan ju oavsett leva i 10 år till. Problemet är väl nya appar som aldrig får intel-stöd?

Det var lite det jag tänkte, vet att de flesta av de appar som jag använder dagligdags kommer att fortsätta support ett tag till, så egentligen ingen fara på taket, ville mest höra mig för.

Sen släpper appel funktioner till os som endast stöds av m1 där exkluderas intel med

Det kommer komma MacOS-uppdateringar som endast stödjer M-processerna om några år ja. Men det betyder inte att Intel-macarna slutar fungera för det.