Macar funkar inte med bildskärmar och projektorer i klassrum

Jag behöver gå i klinch med ett gång konferenstekniker imorgon då vi har fyra nya stora klassrum där inga M1-macar kan koppla upp sig på vare sig projektorer eller bildskärmar. Alla PC:ar går hur bra som helst och då anses inte problemet från IT-teknikerna vara så stort. Problemet är att det är fler lärare som har mac än PC och vi jobbar kommersiellt med inköpta konsulter i dessa roller.

Min känsla är att M1-processorn ställer till det, men måste verkligen setupen i konferensteknik vara på det sätt att M1-processorn blir avgörande? Det handlar om att spegla exakt samma bild på samtliga bildytor i klassrummet. Alltså, en kabel in i datorn och samtliga bildskärmar och projektorer visar samma bild.

Det är för mig okänd men avancerad (och dyr) teknik av mediakonsultfirma som gjort alla installationer (boxar och splitters högt och lågt) så visst tusan ska det kunna gå att få ut bilden? Vad har teknikerna missat?

Alla input tas tacksamt emot!

Hittade en guide för liknande problem:

https://it.umn.edu/services-technologies/how-tos/classroom-troubleshoot-projection-issue

Tack! Har med mig denna imorgon för experterna att grotta ner sig i.

Verkar vara rätt många som har problem med M1 och projektorer som fungerat när de hade Intel inser jag när jag googlar.

Kan nog stämma. Vi har flera normala/mindre klassrum där det bara är en bildskärm eller projektor och där funkar det utan minsta problem.

Jag tänkte lite att bland alla boxar och splitters i varje klassrum kanske det finns någon som kan göra det som en desktop-adapter klarar för att ansluta mer än en extra skärm till M1? Dessutom ska ju alla skärmar hanteras som samma anslutna extra skärm (det är ju inte så att det ska visas unika skärmar på varje bildyta).