Mac Mini 2020 spöar min MacBook Pro

Säljer till alla, offentlig sektor, privat sektor, konsumenter.

Har inte sett jämförelse än. Men jag har hört att 16GB klarar 6st 4K hardware transcodes samtidigt i Plex.

Är Mac mini instegsmodellen prisvärd om man jämför med motsvarande mini-pc variant.

Finns ingen anledning att köpa motsvarande mini-PC om du inte måste köra Windows.

Det är möjligt, men va det ett svar på min fråga :wink:

Beror nog helt på vad du ska ha den till.
Som minidator för små uppgifter så är den nog inte prisvärd för Mac Minin är ruskigt stark

@Esse vad ska man välja för skärm till en mini? Det är för normalt användande.

Vad är normalt användande? :slight_smile:

Bra fråga :blush:. Surfande, ordbehandling, kanske någon film etc.

Frågan är ju hur nice du vill att ikoner och gränssnitt skall vara!

Lyssna på senaste veckornas Accidental Tech Podcast så får du höra Marco Arment konstatera flera gånger om att det inte finns någon vettig skärm. Det finns LG-skärmen, som han har redan, och alla dess problem och så finns det Pro XDR med sin prislapp.

Ja det är fruktansvärd situation.

Finns det inget sätt att koppla in en thunderbolt-skärm?

Jo men det finns ju ingen riktigt bra 5K-Thunderbolt-skärm i klass med den som sitter i iMac Retina.

Men tills det kommer så hade jag kört två gamla Apple Thunderbolt-skärmar. Är fortfarande så nöjd med mig :smiley:

Vilken skärm ska pöbeln välja?

Ja de är helt awesome men de åldrades markant i och med Big Sur. Det är inte riktigt gjort för 1440-upplösning.

Nu är man NÄRA på köp knappen!!! Mini M1 16 ram 512 Gb disk. @Esse är det STORT lyft?

Eller är de bara HYPE?

Ba gö de!

1 gillning

Men sluta nu :joy: Ja det är ett stort lyft.