Mac Mini 2020 spöar min MacBook Pro

Vi prata om det i senaste podden och här kommer videon på det.

Någon som vill köpa fetaste MacBook Pro 2018?

5 gillningar

Väldigt snygg video!

Gillar den sensuella avdragningen av tejpen :wink:

1 gillning

Älskar Teknikveckan Rogue! :man_supervillain:

2 gillningar

Tack,
Ja :joy: det är något speciellt med hur tejpen sitter på apple-produkter som gör det hela lite sensuellt :joy:

:+1:

Nu förstår jag ingenting av testet du gjorde men tror du att det i första hand är processorstyrka eller internminne som saknas för ett bättre resultat?

Som jag förstår det (och jag tror att jag förstår 10-20%) så är det att CPU och GPU (och alla andra chip i M1) inte lägger beslag på ram-minne för mer än vad som behövs direkt för stunden och kan hämta/ta ram minne direkt
Medan MBP så behålls ram-minnet av de olika uppgifter som gjorts och förfrågan om att ”få” ram minne tar tid.

1 gillning

Spelar ingen roll på resultatet om MBP hade tre ggr så mycket RAM. Utan det är M1-chippet konstruktion med integrerad CPU,GPU och RAM som gör det. Kortfattat så är den helt magiskt.

2 gillningar

well… en 40k macbook pro motsvarar väl en dell för 10k?

2 gillningar

Sjukt sugen på en mini verkligen! Frågan är om man ska ge sig på M1-tåget redan eller hålla ut till nästa generation! :slight_smile:

Da Vinci förlitar sig tungt på GPU så ett dedikerat sådant eller mer kraft i det integrerade skulle ge ett bättre resultat.

En sak är säker att M2 kommer vara bättre men frågan är orkar du vänta :slight_smile:

Ja, jag undrar om begränsningarna på m1, är det 16GB ram? Kommer toppmodellerna av MBP och Mac mini och framförallt Mac Pro komma med M1 eller kommer vi få se M2 under de två år som övergången till ARM är planerad att ta?

Jo, men precis! Dagens sanning!

Tid är pengar och pengar är bara papper

1 gillning

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Säljer dell datorer annat än till regionerna i Sverige?

1 gillning

De säljer till kommuner också. Vi kör Dell på min förvaltning.

1 gillning

Kunden jag jobbar åt (Sveaskog) kör Dell. Vi har Dell på vårt konsultföretag om man inte aktivt väljer annat. Jag valde apple

1 gillning

Nu kommer vi till 10 000 kronorsfrågan. Är det bara dumsnålt att inte uppgradera till 16GB RAM om man planerar att ha datorn i några år? Har någon sett jämförelser i prestanda mellan 8/16 GB-versionerna?

Det går aldrig att ha för mycket ramminne om du tänker ha datorn så länge det bara går.