Lyssna på musik med nya Xiaomi Desktop Speaker

Från sajten:
image

För dig som har begränsat med utrymme på skrivbordet och önskar bättre ljud finns nu en smidig lösning. En skrivbordshögtalare med inbyggd RGB-belysning.

Xiaomi har lanserat en liten smidig skrivbordshögtalare med inbyggd belysning. Nya Xiaomi Desktop Speaker har dubbla kanaler som ska ge en bättre ljudupplevelse. Högtalaren har 53° lutning som ska ge användaren en mer riktad ljudbild och den lämpar sig för såväl spel, musik som filmer.

Högtalaren har fem inbyggda equalizer-lägen; musik, bas, röst, spel och film så att det går att anpassa ljudet utifrån vad man vill göra för stunden. Utöver att leverera ljud så har högtalaren även inbyggd RGB-belysning som kan bidra till lite mer stämning vid skrivbordet. Även belysningen har fem olika lägen; Party, Rainbow, Aurora, Fire Place samt Color Breath. Högtalaren har också en inbyggd mikrofon för samtal. På sidan finns en ratt för att enklare växla mellan olika lägen och högtalaren ansluts med en USB-kabel för ström och med Bluetooth för ljud.

Rekommenderat pris för Xiaomi Desktop Speaker är 799 kronor.

Källa: Xiaomi

Den hade passat perfekt hemma!

Ni som har bättre koll, finns det fler liknande produkter som ni vet har bra ljud? :grinning:

Hade helt klart valt en Homepod mini istället, tycker det är väldigt mycket ljud för liten peng och format.

Är kanske inte helt optimalt till en dator?

När jag skaffade en MacMini så insåg jag hur skrattretande svagt ljud det är i den maskinen så jag har funderat på en extern högtalare. Men skulle helst vilja ha en USB-C för både ström och ljud så man slipper några andra kopplingar. Att ansluta en HomePod med AirPlay är inte perfekt som datorhögtalare även om det är helt ok.
Creative Stage Air V2 har enligt beskrivningen USB-ljud så den har jag spanat in som ett möjligt alternativ, säljs på Netonnet.

Ah okej, har faktiskt inte testat själv - de gånger jag behöver ljud ur datorn så använder jag BT lurar, so I stand corrected! :slight_smile:

tänkte mer allmänt gällande bang for buck så anser jag, högst subjektivt, att homepod mini är värda sin peng.

@katho - du har helt rätt, se svar ovan. :slight_smile:

Denna har ju både USB-A och USB-C, USB-A är via dongel dock. Så det ska räcka med bara USB kabeln för både ström och ljud.
Xiaomi Desktop Speaker | Alla-produkter
Sen har den ju även AUX och BT om man föredrar det. Då krävs dock extern strömförsörjning via USB ändå.

1 gillning

Såg det, det är nog det smidigaste om man ska ha den permanent kopplad mot en dator.

1 gillning

Jag är faktiskt lite sugen att byta ut min Jabra puck som jag använder för Teams samtal på hemmakontoret till en sån där. Frågan är hur pass bra den inbyggda micken är, om den är good enough för teamsmöten.