I vecka fick jag reda på att jag blivit lurad på 8000 kr. Hade äntligen bestämt mig för att fortsätta med Apple och köpa en iPhone Xs max. Hittade en på Tradera och slog till. Dum som jag är, och för att jag tror gott om folk, Swisha jag pengarna. Säljare skulle höra av sig med sändningsnr när den var postad. Inget händer och kontaktar säljaren som inte har en aaaning om detta. Polisanmält aset men har ingen stor förhoppning.
Trist. Du skulle inte ha swishat. Låter det för bra för att vara sant så är det det.
Dyr löropeng!
Fan så tråkigt Vet känslan efteråt och man känner sig så otroligt dum, mitt var dock betydligt mindre pengar. Hoppas Tradera och Polisen kan hjälpa dig!
Men fy fan så tråkigt! Lider med dig!
Tradera kunde tyvärr inte göra så mycket. Polisen vet jag inte det har ju info om vart pengarna tagit vägen.
Märkligt av Tradera, dom måste ju ha massvis med uppgifter på säljaren. Och det är ju viktigt att dom spärrar den säljaren från att lura fler.
Trist !! Häng ut han - du har ju infon på personen genom swish numret
Känns ju som de … spec när pengarna e swishade oxå …
Jo jag fattar att jag inte skulle Swisha, tack för påminnelsen! Priset var inte orimligt enligt min mening.
Hade det valts rekommenderade betalsätt så hade detta aldrig hänt.
Vidriga människor som sysslar med sånt här.
Med sannolikhet swishade till en målvakt.
Det var en hon…50 års åldern kanske. Helt oförstående.
Ok , men honnör ju ha stålarna ?..
Mm… men stålarna går ju o spåras till de swichade nr:et , ja vet de kommer läggas ner , tyvär ingen prio på dom ärenden …
Tycker det, men enligt Polisen är utredaren som bestämmer vad som ska göras.
Barn kanske som utnyttjar hennes konton? Jäkla surt.
Helt sjuk…
Mmm
Om det är någon som har en till salu så är jag på
Hände mig för 15 år sen också.
Men det var 3500 vill jag minnas och trodde jag skulle få min första platt-tv direkt efter lumpen
Har alltid sett till att det betalas genom tradera sen dess.