Är sugen på en till luftkvalitetsmätare till hemmet, dvs jag vill ha mer data än bara temp och luftfuktighet.
Den ska gå in i apple home.
Idag har jag en netatmo home coach, en netatmo väderstation.
Alternativen jag ser är:
Köpa en till home coach (vad tillför denna mer än extra innedel till väderstationen? drygt 1000kr)
Köpa en extra inne-modul till väderstationen, (hur bra är räckvidden på en sådan? drygt 700 kr)
Köpa Ikeas men då måste jag byta ut min trådfri-hubb mot en dirigera (499+799 kr, dyrast)
Enda trådfri-produkten jag har idag är ett uttag (hade även 3st gu10 men de dog).
har inga planer på att skaffa fler trådfri om de inte byter form på sina uttag
Det är ju så himla svårt attsvara på räckvidd. Men jag tycker det är sämre än på de som är designade för utomhus. De funkar i hela vårat hus, men har svårt om jag tar ut den på altanen.
Luftfuktigheten kan inte stämma, har ni det så fuktigt? Kanske ska mäta det med något annat också.
Just nu har vi 36% på nedervåningen här och 29% på övervåningen, går aldrig över 45% över ett dygn.
Informellt är det väl typ 135-137 kv/m Källaren räknas ju inte formellt. Betong och trä.
Så har jag fått lära mig
Det är svalt och ganska fuktigt. Därför försöker jag hålla koll via sensorn där nere. Normalt har vi en avfuktare i källaren men den är just nu trasig. Den sänker det dock ganska lite då källaren är en fullstor källare. Men på marginalen är den bra och i tvättstugan/duschrummet riktigt effektiv. Ska laga den på semestern.