Lucka 16 - Var en Hövding på vägen

Från sajten:
https://teknikveckan.com/lucka-16-var-en-hovding-pa-vagen/

Olyckor händer så lätt, särskilt när det är halt ute, i dagens lucka kan du vinna något som skyddar ditt huvud när du är ute och cyklar men även något som håller dig varm.

Fyll i formuläret för att vara med och vinna.

Tävlingsregler.

1 gillning

Haha då jag har svart bälte i att halka under vintertid så skulle detta vara suveränt att ha :laughing:

Denna är perfekt till julafton om jag förmodar bli full och trilla!

Kan hända den bästa!

Denna vore perfekt för mig som dels cyklar en hel del och även har en viss förmåga att göra mig illa… Aldrig kört omkull ordentligt med cykeln men det är väl bara en tidsfråga…

Jag hoppar denna, med ett vuxet skägg är den svårmonterad. Skägget i sig själv dämpar bra vid en värmölla är jag helt övertygad om. :rofl::joy:

När jag glider in till släkten med en hög krage runt nacken den 24:de.
Är det för att jag cyklat…, men behåller kragen på hela kvällen för mitt ego och högre värde.

Allt för att slippa vara artig, hjälpsam och hövlig på julafton.
Jag sätter mig istället i närmsta soffa och intväntar glögg, pepparkakor och stilton.

Alla frågar mig artigt…, - Men aj min vän!, Vad är det nu som hänt?
Ja det är något med nacken, spänner och strålar, ganska frekvent…

Aj aj…, bäst du sitter ner så fixar vi maten.
Du får istället hjälpa till att tömma faten.

Så med en hövding runt halsen får jag en lugn och skön jul.
Jag tror jag bär den även på jobbet, vill ju inte jobba som i ett ekorrehjul…

2 gillningar

Blev ju t.o.m. värt ett köp efter den där läsningen :rofl:

1 gillning

Jag brukar påpeka att Hövding inte är gjord för elscooters dock. Inte ens den senaste versionen.

Det är så jäkla synd, där är ett segment som är öppet mål just nu. Hade lätt köpt en hövding om de fungerade med elsparkar.

Varför funkar den ej ihop med elspark?

Man ramlar inte på samma sätt skulle jag gissa på, inte samma fallhöjd etc etc.

Ah okej, tänkte efter som den ska funka om man går typ… Blir ju samma höjd då…

Beror ju på hur lång man är. :joy::rofl:

Man får ju hoppas dom har en jävligt utförlig spec :rofl:

1 gillning

De kommer fungera, men de är inte utvecklade för det och därmed så garanteras inget och därmed är det bättre att säga nej.

Du känner dig övertygad om det alltså, Peter? En känsla eller har du pratat med någon informellt?

I övrigt är jag alltid nervös för att de ska utlösas av misstag. Jag råkade ut för det när jag cyklade över en trottoarkant. De ska klara det normalt, men inte denna. Jag fick en ny gratis, men det var en halvt otrevlig upplevelse; de blåses upp väldigt snabbt. Dock ingen smärta någonstans efteråt.

Känsla jag fått när de pratat om varför de officiellt inte stödjer elsparkcyklar, eller barn för den delen.

Men vi vet ju alla vad som händer med en hövding om vi gör en väldigt snabb rörelse :slight_smile:

Hur går det med lucka nummer 17? :wink:

Glöm vad jag skrev. Var blind när jag letade på youtube :wink:

Då jag har de fysiologiska förutsättningarna hos en huvudfoting förstår ni kanske varför en vanlig cykelhjälm inte gör jobbet.

1 gillning