Lotus Cars börjar sälja elbilar direkt till kunder i EU

Från sajten:
image

Eletre blir den första elbilen som Lotus Cars erbjuder direkt till kunder i EU.

Lotus Cars har inlett ett samarbete med betalningsplattformen Stripe för att kunna erbjuda direktförsäljning till konsumenter i EU. Detta innebär nu att den ikoniska biltillverkarens elektriska hyper-SUV – Lotus Eletre blir den första elbilen som säljs direkt till kunder i EU. Lotus kommer nu att kunna erbjuda kunderna olika betalningsalternativ som Apple Pay, Google Pay och banköverföringar.

Eletre finns i tre varianter: Eletre, Eletre S och Eletre R där de två första har 603 hästkrafter och den sista har 905 hästkrafter. Alla varianter har elmotorer både fram och bak och ett 112 kilowattimmar stort batteri som ska kunna laddas från 10 till 80 procent på 20 minuter med snabbladdning. Räckvidden är 60 mil för grundversionen och 49 mil för den med 905 hästkrafter. Grundmodellen går på 1 119 990 kronor, Eletre S kostar 1 409 990 kronor och för toppversionen Eletre R får du hosta upp 1 739 990 kronor.

Via: Pressmeddelande

2 gillningar

Jag väntar bara på när jag ska kunna Swisha över en mille nästa gång jag köper en ny bil :joy: