Nej, Apple har släppt en lösenordshanterare för Windows och tillägg till Chromebaserade webbläsare.
Wow, tiderna förändras... Tack!
Har dock inte hittat någon information om passkeys synkroniserar till andra webbläsare och Windows, vilket fungerar utmärkt med 1Password.
Apples nyckelhanterare.
1Password har en väldigt bra support som alltid är snabba med att svara.
I dag flyttade jag hela familjen från 1password.com till 1password.eu, vilket man får göra manuellt.
Efteråt kontaktade jag supporten och frågade om man kan få någon rabatt eftersom jag betalade för .com i ett helt år till i slutet av maj. De löste en rabatt som motsvarar resterande månader på ett årsabonnemang.
Vad är fördelen med flytten?
Att datan lagras i EU i stället för i USA. Spelar egentligen ingen större roll eftersom allt är krypterat men har tänkt göra det ett tag ändå.
Om EU fortsätter bete sig som de gör kanske det var en dum idé rentutav.
Kanske är värt ett göra. Är det här med regioner nytt?
Nej, de startade de europeiska servrarna 2017 men jag har inte orkat byta förrän nu.
Kan man ha multipla nycklar för samma site? Olika konton alltså.
Har inte hunnit testa det ännu,
Det måste ju funka, måste ju vara jättevanligt. Vi har ju olika konton på massor av ställen.
Verkar inte ens gå att ha två användarkonton på samma domän med Apples lösning eller missar jag något här?
Det går att lägga till flera konton manuellt för en domän under Inställningar → Lösenord men så fort man ska ändra lösenord via Safari eller hålla på med passkeys så verkar det helt hopplöst.
Inte bra.
Man kan ju undra hur de har missat en sådan given sak?