Lösenordshanterare

:thinking: vet inte men asså de funkar på 90% där ja loggar in … :weary:

Haha weird! Rensa cookies kanske om det sker i Safari.

Jamen ja vet … ah kanske ska göra de - har du nån bra sida där ja kan ”plugga” … har kollat de mesta men , säkert missat den rätta … :face_with_symbols_over_mouth::sleeping:

Alltså det ska bara vara att slå på i settings sen funkar det bara för mig :joy:

Ja vet , o de sjuka e ju att de funkar alltid på vissa o ibland inte …

Testa att rensa cookies och sådant samt avaktivera/aktivera Keychain!

Testar 1password nu…

Hur går du med tvåstegsverifiering? Tycker det är smidigt att 1Password genererar dem och lägger i urklipp. Apple har inget motsvarande.

1 gillning

Jag har kört 1password väldigt länge och är grymt nöjd, bra integrationer mot allt. Tror jag pyntar 40-50 kr i månaden för det.

Fint, 1P fyller i mail+lösen samt lagrar 2FA koden i urklippsminnet som man sedan klistrar in på nästa sida.

1 gillning

Själv kör jag dashlane och är nöjd :+1::slightly_smiling_face:

1 gillning

Nu är 1Password uppdaterat för M1 (än så länge bara versionen som laddas ner från https://1password.com/ men jag antar att den dyker upp även i Mac App Store också inom kort).

1 gillning

Prövade precis Bitwarden men ångrade mig snabbt. Bekräftade bara mina fördomar om att open source är fult.

2 gillningar
1 gillning

Hej,
Vad använder ni för lösenordsapp? Apples egna? 1Password?

1 gillning

Bitwarden premium. Kostar $10 per år. Fungerar bra för både iOS, macOS och Windows. Det är dock en Electron app, med allt vad det innebär.

Jag har använt 1Password sedan 2008. Har bara blivit bättre med åren.

1 gillning

Jag gick ifrån dom för ett tag sedan men har nu insett att apple mfl. saknar funktioner som 1password kunde erbjuda.

Men, min fråga är här nu. 1Password kör ju inte längre genom AppStore för macOS såg att version 8 inte finns med i AppStore och så som det lät på dom så kommer den inte komma dit heller.
Kör du då version 8 stand a lone?

Kör med 1Password. Gratis familjeabonnemang via jobbets företagsabonnemang.

1 gillning

Bitwarden här också.
@chrme109 Vad får man med premium?