Logitech presenterar Circle View Wired Doorbell

Från sajten:
image

Företaget Logitech släpper en mindre bomb så här på tisdagseftermiddagen. Från ingenstans visar de upp en dörrvideoklocka för under USD 200 som fungerar med både Apple HomeKit och HomeKit Secure Video.

Logitech har med sina prisvärda kameror tagit sin plats hos många Apple HomeKit-användare och nu är det inte otänkbart att de gör samma sak med våra dörrvideoklockor. Nya Logitech Circle View Wired Doorbell har börjat säljas i Apple Store i Amerika till ett pris under $200 vilket får anses vara väldigt konkurrenskraftigt om man jämför med varianten från Netatmo som släpptes för någon månad sedan.

 

Logitech Circle View Wired Doorbell har ansiktsigenkänning via HomeKit Secure Video, 160° synfält, Logitech TrueView™ video, topp-till-tå HD optik samt mörkerseende med färg. Den ska fungera med existerande anslutning till din ringklocka och levereras med allt som behövs för att installera enheten. Tvåvägskommunikation såklart via alla dina anslutna Apple-enheter så att du kan se och svara oavsett var du befinner dig någonstans. Sensorn i kameran har High Dynamic Range för att ge så detaljrika bilder som möjligt i sol och i skugga.

Specifikationer Logitech Circle View Wired Doorbell Water

 

  • Synfält: 160 grader
  • Mått: 118.8 x 41,8 mm
  • Vikt: 151 gram

När Logitech Circle View Wired Doorbell kan tänkas dyka upp på våra breddgrader återstår att se men med det priset så känns detta som ett givet köp eller vad tycker ni?

Källa: Apple

Verkligen intressant!
Och den stödjer HKSV.:man_dancing:
Får hoppas den dyker upp på svenska Apple Store snart.

Notera att den kräver framdragen lågvolt. Det måste alltså finnas en existerande ring:are på insidan som ger ström eller en trafo.

1 gillning

Yes. Bara att ersätta den befintliga.

Säger hus-byggt-på-80-tidigt-90-tals-ägaren :slight_smile:

2 gillningar

00-talet om jag får be!:wink:

2 gillningar

Oooh intressant! Kanske dags för en hemtagning från USA igen (av denna och @Zop keps)

Har redan fixat kepsen. Kunde inte hålla mig. Tack för att du kom ihåg ändå.

Låter spännande att det kanske börjar röra på sig i detta segmentet…kanske snart nere på rimliga nivåer :slight_smile:

1 gillning

Dum fråga. Har en ring 3 idag men är trött på batteribyten (ja, jag tog bort befintliga kablar när vi köpte huset🤦🏼‍♂️).

Tänker att det borde gå att borra hål genom väggen och koppla detta till närliggande eluttag i hallen?

Du får nog sätta en trafo emellan (om det inte ingår i ”chime kit”):

”Comes with everything you need, including multiple mounting options, Chime Kit, and wiring to connect to a wired doorbell system (8-24V AC 10 VA or higher).”

Det låter ju intressant!
Skall väl inte vara några problem att den funkar att installera på vår sida Atlanten. :thinking:

Kan jag inte tänka mig. Speciellt när den kräver så låga volt :smiley:

Funkar denna då på ström från en klassisk oldschoolringklocka? Har ett nybyggt hus men oldschoolklocka

Det är väl tanken att man använder strömmen från nuvarande ringklocka.
Så har jag fattat det.

Hur gick det med den här dörrklockan, kom(kommer) den till Sverige?

Den verkar fortfarande bara säljas i USA.
Jag importerade en och är väldigt nöjd med min.

Import fungerar ju det med. Är det enbart lagring med icloud som gäller?

Ja, det HomeKit Secure Video som gäller.

1 gillning