Logitech MX Vertical - Så ergonomisk är en ergonomisk mus

Från sajten:
https://teknikveckan.com/logitech-mx-vertical-sa-ergonomisk-ar-en-ergonomisk-mus/

Kan en mus hjälpa mot musarm? Vi tycker ju Logitech MX Vertical är rätt nice, men kände att vi behövde rådfråga experten. Här kommer lite klok lärdom för dig som vill slippa ha ont.

Vill du ha professionell hjälp på din arbetsplats? Kontakta Katarina Bruck på Ergoaktiv.

Köp MX Vertical via vår affiliatelänk.

Inte kollat videon än, men en “riktig” vertikal mus ska inhandlas så fort man börjar få lön igen :ok_hand:t3:

Håller med dig om små vs större mös att man ej ”ska” vila hela handen på själva musen. Tycker jag får bättre precision då. Har väl aldrig haft ont av det, vad jag minns iaf :hugs:

Kanske man skulle ha en kula igen precis som apple hade ett tag, men vid tummen för att scrolla runt i tex en inzommad bild. Men ej att flytta markör med, eller kunna växla läge mellan flytta pekare eller flytta runt i dra runt i arbetsytan/bild.

Ang bluetooth vs usb-dongle. Har alltid kör med BT koppling mellan mus till MBP / iMac, men provade för inte så länge sen att köra med dongel istället (av någon anledning…) :thinking: upplever det mycket bättre uppdateringsfrekvens än BT.

Har haft musarm en gång förut. I flera månader. Inget hjälpte dock försvann det efter 2 dagar efter jag skaffade mig en bouillotte. Nu använder jag min bouillotte till alla möjliga värk. Verkar vara bra mus. Men varför går det inte att scrolla i sidledes?

Jag har kört Logitech Trackball i 15 år och skulle aldrig kunna återvända till en mus som man åker runt med över hela bordet.

2 gillningar