Logitech lanserar tangentbordet MX Keys Mini

Från sajten:
image

Logitech presenterar två helt nya trådlösa tangentbord i serien MX Keys. Tangentborden har fokus på användare som vill ha kraftfulla sådana med snygg design.

Schweiziska företaget Logitech introducerar två nya trådlösa tangentbord, MX Keys Mini och MX Keys Mini for Mac. De nya tangentborden erbjuder de bästa funktionerna från föregångarna MX Keys men i ett mindre och mer kompakt format. När man utformat de nya tangentborden har man haft i åtanke att många människor numera arbetar hemifrån och då kanske vid mindre skrivbord och arbetsyta.

Logitech® MX Keys Mini

MX Keys Mini är utrustade med Perfect Stroke som är Logitechs bästa, icke-mekaniska teknik för skrivande. Utformningen av tangentbordet justerar användarens axlar och placerar musen närmare tangentbordet. Detta minskar i sin tur behovet av att sträcka sig och bidrar till en bättre hållning och förbättrad ergonomi. Tangentbordet är utrustat med stabila tangenter som minskar onödigt och störande ljud och den taktila utformningen bidrar till bättre positionering.

Tre nya funktioner

I de nya tangentborden MX Keys Mini har tre nya funktioner implementerats; en dikteringstangent, en tangent för stänga av/sätta på mikrofonen samt en emoji-tangent. Genom att förenkla för användaren effektiviseras arbetet och med dedikerade knappar för ofta använda funktioner blir det hela enklare.

Logitech® MX Keys Mini

MX Keys Mini har ett inbyggt batteri och kan snabbladdas med USB-C. Ett fulladdat tangentbord räcker upp till 10 dagar eller upp till 5 månader man man stänger av bakgrundsbelysningen. Tangenterna är belysta, tänds automatiskt när händerna närmar sig och styrkan på ljuset anpassas automatiskt efter omgivningen och stängs av när den inte behövs.

Anslutning kan göras mot upp till tre enheter och sker via Bluetooth Low Energy (BLE). Tangentborden är kompatibla med Windows, Chrome, Linux, Android, macOS, iOS, iPadOS samt Logi Bolt USB mottagare. Använder du bara produkter från Apple så är det MX Keys Mini for Mac som gäller även om båda versioner fungerar.

Hållbar design

De nya tangentborden har designats med miljön i åtanke. Plastdelarna i MX Keys Mini är tillverkade av återvunnen plast (PCR), 30% för grafit och 12% för ljusgrå och rose. Även förackningarna är designade med hållbarhet i åtanke och är framtagna med material från FSC-certifierade skogar.

Logitech® MX Keys MiniLogitech® MX Keys Mini

Logitech® MX Keys Mini For Mac

MX Keys Mini kommer i tre olika färger; rose, ljusgrå och grafit och matchar möss ur Master-serien.

Tekniska specifikationer MX Keys Mini:

  • Anslutning: Bluetooth Low Energy
  • Höjd: 20,97 mm
  • Bredd: 295,99 mm
  • Djup: 131,95 mm
  • Vikt: 506,4 gram
  • Systemkrav: macOS 10.15 eller senare, iOS 13.4 eller senare, iPadOS 14 eller senare, Windows 10 eller senare, Chrome, Android 5.0 eller senare och Linux

Rekommenderat pris för MX Keys Mini är 1299 kronor och kan köpas från och med idag hos utvalda återförsäljare samt på egna hemsidan Logitech.com.

Källa: Pressmeddelande

2 gillningar

Ni som har denna. Är det snabbt att växla BT enhet?. Är det ett knapptryck eller hur gör man?

Den här vill jag ha , har MX Keys med numpad och det blir så trångt på mitt lilla skrivbord

Ja, det är max 1-2 sekunder jag har inte reagerat på att det går sakta allafall när jag växlar mellan min PC och Mac. På MX Keys med numpad är det dedikerade knappar som man kan trycka på , på det här mindre är de delade med F tangenterna

1 gillning

Det är den jag vill ha :).

Ok. Hur växlar man?

edit: Såg nu. Ska köpa ett sådant då. tackar

1 gillning

Kanske blir ett om Apple inte får ordning på Universal Control snart. För i så fall föredrar jag Apples tangentbord med Touch ID.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Skaffa en Apple Watch och aktivera logga-in-med-klocka funktionen :slight_smile:

Jag har den men det går snabbare att trycka Touch ID för t.ex. 1Password än att flytta handen till klockan och dubbelklicka.

Jaha , ja då är TouchId bättre !

1 gillning

@MarcusThunborg har testat det:

2 gillningar

Så kom det! En ersättare till K811. Men vilken rejäl list bakom… hmm bryta handelden? :laughing:

TIllägg, ser inte ut att vara så hög ändå :hugs:

Det känns inte så högt tycker jag , jag har MX keys med numpad, tycker den är mellan gamla och nya magic keyboard i höjd. Sen kanske man blir lurad av att MX känns djupare
Men då utgår jag från minnet för jag inte har dom framför mig mig nu :stuck_out_tongue:

1 gillning

hmm 1300:-, Apple priser :hugs: blir nog Satechi istället :star_struck:

Jag kör MX Keys sen några veckor och tycker det är sjukt trevligt! Har tidigare kört Surface Keyboard och ett äldre magic keyboard. Alla dessa påminner om varandra men måste säga att jag gillar de skålade tangenterna på MX keys.

Dock föredrar jag att ha numpad, då jag använder siffrorna mycket i jobbet.

Välkommen Richard :sunny:

Ja, gillar också logitech, har slitit ut 2x K811, som fungerar riktigt bra. Kul att höra att de skålade tangenterna fungerar bra, har skapat lite lite “är nog inget för mig känsla” kring dom :grin:

1 gillning

Tackar :slight_smile:

Jag hade själv den känslan, men fick testa en kollegas på kontoret och tyckte det var trevligt!

Var annars inne på Microsoft Designer Keyboard (numpad versionen verkar bara säljas i kombo med en mus), men det föll på den konstiga placeringen av piltangenterna och avsaknaden av avstånd mellan övriga tangenter och numpad-delen. Tycker det är svårare att orientera sig då.
Men om man vill ha ett slimmat utan numpad kanske detta är ett alternativ, då det finns en “compact” med?

1 gillning

Väääääälkommen till forumet @richardtenggren !

1 gillning

Ja dumt med piltangetnera, sen vill jag ha Fn längst ut, så det sitter samma som på Macbook, blir så jobbigt annars, annars såg MS fint ut. Apples och Satechi har gjort samma miss med piltangenterna. Ser fint ut, men håller med, inte bra. Däremot på macbooks är det space ovan höger och vänster… hmm :thinking:

Nu var det några år sen K811 kom men hur logitech motiverar 700 till 1300 i pris, på samma funktioner med smart backlight och allt är ju lite synd. #surgubbe :laughing: