Logitech lanserar nya tangentbord och möss

Från sajten:
Logitech lanserar nya tangentbord och möss | Teknikveckan


image

Logitech har utökat sin produktportfölj och visar idag upp lite nya tangentbord och möss som går att koppla ihop med det mesta.

Först ut har vi K580 Slim Multi-Device Wireless Keyboard som är anpassat för datorer, mobiltelefoner och surfplattor. Logitech K580 har normalstora tangenter och det går att koppla ihop med enheter via Bluetooth eller en inkluderad mottagare. Batteritiden ligger på 24 månader och kostar 599 kronor.

Nästa produkt är Mk470 Slim Wireless där man både får ett väldigt tunt tangentbord samt en mus. Tanken är att det ska ta lite plats på ett ofta stökigt skrivbord och tangenterna ska enligt Logitech avge väldigt lite ljud. Tangentbordet ansluts via 2.4GHz trådlös USB-mottagning och både musen och tangentbordet har en automatisk sömnfunktion som gör att vi kan förvänta oss en batteritid på 18 till 36 månader. Priset ligger på 599 kronor.

Sist ut har vi Pebble Wireless Mouse M350 och är som namnet avslöjar, trådlös. Logitech ska lyckas minimera ljudet när man klickar med upp till 90 procent och den går att ansluta via Bluetooth eller USB. Den har inget inbyggt batteri utan ett AA-batteri ska stoppas in och det ska räcka i 18 månader. Musen kommer i tre färger, off-white, rosa och graphite och priset ligger på 349 kronor.

Undrar om den musen lirar med iPad ?

K580 Slim Multi-Device Wireless Keyboard såg riktigt nice ut.
Undras om det känns plastigt eller inte, och hur tangenterna svarar.

Men inga synliga åäö ser det ut som, så tyvärr :-/

De brukar köra nordisk version med ÅÄÖ, så det kommer nog.

Jag kollade på en Nordisk version på nätet men bilderna visade inga åäö, men kanske var fel/äldre bilder.

Det ska det vara, det är väl det som är skillnaden på ett Engelsk t e x.

Japp, tycker jag med… men kanske lite tidigt för att det ska finnas bilder på det nordiska.

Nåväl, om det känns och funkar bra är ju priset inte helt fel :slight_smile:

Jag köpte precis ett annat Logitech tangentbord och hittade heller inga bilder på nordiska utförandet.

Du menar att det du köpte det har åäö då?

Just nu tycks det inte finnas mer än en säljare av detta i Sverige, coolshop.se och dom har jag aldrig haft att göra med, och det finns inte inne än.

Mitt har ÅÄÖ med det är ju inte samma som du tittar på. Hittade en bild på Tradera på det jag har.

Jamen dåså, layouten på qwerty delen ser ung som mitt gamla Multi-Device Keyboard K480 Black.
Men det är väldigt plastigt och quirkigt…

Hoppas det nya kommer in snart “I en butik nära mig” så man kan känna lite på det.

Edit: Glömde ju att jag tror att mitt gamla trådade fullstora Apple tangentbord är på väg att ge upp efter 11år av spill, smulor, dregel och snusblandandad saliv med snor (sistnämnda blir så när man inte hinner med när man nyser, och dregel är när man somnar med tangentbordet i facet, porr-surfar alltså inte, men bara väldigt sällan ibland)

Logitechs alla tangentbord lanseras med nordisk layout om de lanseras i Sverige.